Setmana de la Ciència 2023

La Setmana de la Ciència al Garraf, organitzada juntament amb la Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació, tindrà lloc del 13 al 17 de novembre. Per a l’edició d’enguany proposem com a fil conductor la bioquímica amb motiu del centenari del naixement del cèlebre investigador lleidatà Joan Oró i Florensa, referent internacional en l’estudi de l’origen de la vida. A més també es commemoren altres efemèrides que poden servir d’inspiració per les activitats que presentarà el vostre alumnat:

• 100 anys de la visita d’Albert Einstein a Barcelona, físic, autor de la teoria de la relativitat.
          • Cecilia Payne, astrònoma, que va demostrar que el Sol està compost de gas hidrogen i heli.
          • 200 anys de la mort d’Edward Jenner, descobridor de la vacuna de la verola.
          • 100 anys del descobriment de l’efecte Compton (Arthur Compton, físic, 1923).
          • Any Internacional del Mill, a proposta de la UNESCO.
          • Reysa Bernson, astrònoma. L’any 1923 va fundar l’Association Astronomique du Nord.
Us avancem algunes de les activitats d’aquesta edició:
    • Dimecres, 15 de novembre, al llarg del matí

• La ciència en primera personaamb la finalitat del foment de les vocacions científiques i tecnològiques entre l’alumnat del nostre país, pretenent apropar els i les científiques als instituts.
          • per a l’alumnat de 3r i 4t d’ESO
          • Seguiment de les sessions en directe a través d’aquest ENLLAÇ:
                • 9.30h: Microgravetat. José Ignacio Rojas, divisió d’Enginyeria Aeroespacial del Departament de Física de la UPC
                • 10.30h: Nanotecnologia. Jordi Díaz, professor de Química al Departament de Materials
                • 11.30h: Espai. Núria Jar, Hypatia periodista especialitzada en ciència i salut i membre de la tripulació Hypatia
                • 12.30h: Meteorologia: Eloi Cordomí, físic i meteoròleg a Televisió de Catalunya
            • MÉS INFORMACIÓ
            • INSCRIPCIÓ ALS REPTES: fins el 20 d’octubre
            • PARTICIPACIÓ A LA SESSIÓ AMB ELS CIENTÍFICS/QUES: fins el 3 de novembre
    • Divendres, 17 de novembre:
      • Dia de la Ciència al Carrer (alumnat de 6è d’EP i 1r d’ESO): una mostra de divulgació científica que es realitza a l’esplanada de la Fragata de Sitges, on l’alumnat de centres de la comarca (ESO, Batxillerat i Cicles Formatius) i entitats col·laboradores que exposen experiments, exhibicions… adreçades a nois i noies de cinquè i sisè de Primària i de primer i segon d’ESO. FORMULARI D’INSCRIPCIÓ fins el 20 d’octubre.
      • Visites als museus de Sitges (alumnat de 6è d’EP i 1r d’ESO): l’alumnat tindrà l’oportunitat de visitar gratuïtament els Museus Maricel i Cau Ferrat, així com la Fundació Stämpfli d’Art Contemporani. FORMULARI D’INSCRIPCIÓ fins el 20 d’octubre.

Us esperem per gaudir de la Setmana de la Ciència!