Novetats del GENER a la Biblioteca Manuel de Pedrolo de Ribes

Aquí teniu les novetats rellevants del mes de gener en l’àmbit de l’educació que s’han incorporat al fons bibliogràfic de la Biblioteca Pública Manuel de Pedrolo de Sant Pere de Ribes.

Esperem que sigui del vostre interès!

Alison, Michaeleen

Fes que cada classe funcioni

Ed.  Eumo (2021)

Perquè les classes funcionin els autors proposen treballar a partir de sis principis pedagògics: el repte, l’explicació, el modelatge, la pràctica, la retroalimentació i les preguntes. Sis principis que es fonamenten en un sistema coherent d’idees i en una pràctica experimentada, reflexionada, que combina prudència i gosadia, lluny de les presses i les rutines adquirides.
Totes les propostes recollides aquí estan pensades per proporcionar un rumb pràctic i profitós a la tasca del professorat. Si una classe us funciona segurament és perquè el conjunt d’alumnes ha trobat sentit a allò que hi ha après.
Obriu el llibre per qualsevol pàgina i en traureu idees interessants per aplicar a classe, i molt probablement aquella idea us portarà a una altra. Aquest no és, però, un manual per seguir al peu de la lletra. Això aniria en contra del seu esperit i del vostre, si el que busqueu és una educació de qualitat per a tothom.

Doucleff, Michaeleen

L’art perdut d’educar

Ed. Columna (2021)

Les cultures més antigues del món han dominat l’art de criar fills feliços i emocionalment estables. Què en podem aprendre?
Quan la doctora Michaeleen Doucleff va ser mare, es va adonar de les dificultats que implica criar nens petits. Per primera vegada a la vida se sentia sobrepassada i incapaç d’enfrontar-se correctament a les actituds de la seva nena. Havia llegit tots els llibres sobre educació, però res no l’ajudava, així que va decidir investigar altres camins. Va agafar la seva filla Rosy, de tres anys, i se’n va anar a aprendre i practicar estratègies de criança de tres de les comunitats més venerables del món: les famílies maies de Mèxic, les famílies inuits de sobre del cercle polar àrtic i les famílies hadzabes de Tanzània. En els seus viatges havia observat que en aquelles comunitats les criatures eren molt diferents de les occidentals. El secret és que els pares estableixen una relació amb els infants basada en la cooperació en lloc del control, en la confiança en lloc de la por i en les necessitats personalitzades en lloc de les fites de desenvolupament estandarditzades.

Guerrero Molina, Mònica

Prevenir la violencia de género desde la escuela: programa para educar en la igualdad

Ed. CCS (2021)

La prevención de la violencia de género debe desarrollarse en todas las etapas educativas, adaptando el tratamiento a cada edad. Debe iniciarse en la educación infantil sobre el valor de la igualdad, la resolución pacífica de los conflictos y el rechazo a toda forma de violencia.