23a. JORNADES D’ACAPPS

La 23a edició de les Jornades de Formació de les Persones Sordes en Modalitat Oral  es celebraran el proper dissabte 17 de novembre a l’auditori del Centre Cívic Casa del Mar (c. Albareda, 1. Barcelona).

El programa de les Jornades és el següent:

10:00 INAUGURACIÓ: Hble. Sr. Chakir El Homrani. Conseller de Treball, Afers Socials i Famílies.
Sr. Antoni Guillén. President del Comitè Català de Representants de Persones amb Discapacitat (COCARMI).
Sr. Raimon Jané. President de la Federació ACAPPS.

10.30 El protocol per a la detecció de la hipoacúsia neonatal: resultats i contribucions dels 8 anys d’aplicació.
Sra. Carmen Cabezas. Subdirectora general de Promoció de la Salut.
Presentació del reportatge audiovisual fet per a ACAPPS

11.15 El decret de l’atenció educativa a l’alumnat en el marc d’un sistema educatiu inclusiu. Mesures i suports per a l’atenció de l’alumnat sord en modalitat oral.
Sr. Josep Vallcorba. Director General d’Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat del departament d’Ensenyament (pendent de confirmació).

11.50 PAUSA

12.20 La importància de l’audició en l’adquisició del llenguatge de l’alumnat amb sordesa.
Dra. Núria Silvestre. Responsable del Grup d’Investigació sobre sordeses i d’altres trastorns de l’adquisició del llenguatge (GISTAL) de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB).

Llenguatge oral i escrit a l’etapa de primària
Dra. Gemma Bayés. Logopeda i dra. en psicologia.

Llegir i sentir a l’adolescència.
Sr. Mario Figueroa. Logopeda doctorand del programa: Comunicació i Canvi de la UAB.

13.10 Més en implants coclears amb Medel.

13.30 Presentació de la Campanya Giving Tuesday 2018 en benefici del Banc de material per als recanvis i reparacions dels Implants Coclears de l’Obra Social Sant Joan de Déu.

13.40 IX Premis Federació ACAPPS

14:00 DINAR

16.00 Novetats tecnològiques en adaptació pediàtrica i E-shop accessoris online.
Sra. Núria Salvà. Coordinadora Serveis IAI Catalunya i Balears.

16.20 Movem l’accessibilitat a la comunicació a Catalunya. Bones pràctiques de plans municipals d’accessibilitat.
Diputació de Barcelona.
Ajuntament de Sabadell.
Ajuntament de Terrassa.

16.55 Serveis d’accessibilitat sensorial a les televisions que emeten en català: situació actual i propostes de futur.
Sra. Sara Rovira-Esteva i Sra. Irene Tor-Carroggio. Autores de l’estudi. Membres del grup de recerca en accessibilitat Transmedia Catalonia de la Universitat Autònoma de Barcelona

17.15 La CCMA i la innovació en els serveis d’accessibilitat. Presentació del projecte Immersive Accessibility (ImAC).
Sr. Francesc Mas. Enginyer Consultor i Gestor de Projectes de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA).

17.45 Cloenda
Sr. Raimon Jané. President de la Federació ACAPPS