Les Sortides són activitats d’un dia de durada i van dirigides prioritàriament a centres de Barcelona o del seu entorn proper (Àrea Metropolitana).
A continuació teniu els diferents programes que ofereix el Camp d’Aprenentatge per aquestes sortides en funció dels diferents nivells educatius i àmbits de treball.
No oblideu que, en cas d’haver estat acceptada la vostra sol·licitud, ens haureu de fer arribar l’original del FULL D’ACCEPTACIÓ a amb l’usuari i contrasenya corporatiu GICAR/ATRI signat i segellat per la direcció del centre, i efectuar el pagament corresponent. (Quota de pagament de sortides).
Cliqueu a sobre el títol per obtenir tota la informació.
PRIMÀRIA
Cicle Inicial
Treballarem alguns edificis modernistes a partir d’un recorregut pel Passeig de Gràcia en què els nens i nenes seran protagonistes d’una aventura entre nimfes i dracs. (Grup màxim 30 alumnes / 1 grup-classe).
Fem un recorregut de descoberta pel Park Güell i un taller (opcional) a la tarda a la seu del Cda Barcelona. Activitat recomanada pel 1r i 2n trimestre.
Cicle Mitjà
Construïm coneixement a partir de l’observació i identificació d’animals i vegetació al Parc de la Ciutadella. Activitat recomanada pel 1r trimestre.
Recorregut entre diversos llocs significatius de la ciutat mitjançant diferents tipus de transport públic. A cada lloc es prendrà alguna imatge com a prova d’haver estat. Adreçada a 4t curs!
Un recorregut per l’Eixample ens servirà per explorar la ciutat, és a dir, observar amb atenció alló que configura el medi urbà (carrers, places, transports, edificis, animals i plantes…). Es treballarà l’us del plànol i l’orientació.
Des dels miradors del Castell de Montjuïc es fa una observació del paisatge urbà de la ciutat, amb observació i localització de punts determinats tant de la façana marítima com del pla i la serralada. Es treballarà l’orientació i la interpretació del plànol.
Visita al mercat més famós de la ciutat, la Boqueria. L’observació dels diferents tipus de parades ens servirà tant per treballar els vegetals i els animals (especialment els peixos) com el comerç tradicional.
Un recorregut cronològic per quatre places que han marcat la història de la ciutat des de l’època romana fins a l’actualitat (Temple d’August -fòrum-, plaça del Rei, plaça Sant Jaume i plaça Catalunya). Es pot complementar amb un taller posterior que ens farà reflexionar sobre el vist i situar sobre la línia del temps els elements observats, relacionant-los amb les formes de vida pròpies de cada moment.
Barcelona és una ciutat que sempre ha mostrat passió pel joc i els esports. Us convidem a viatjar en el temps i conèixer a què i com jugaven els nens durant els més des de fa dos mil anys d’història de la nostra ciutat.
Jugarem a 3 o 4 jocs de cada període. Segur que molts d’ells us recorden a jocs que heu jugat no fa gaire.
Fem un recorregut per algunes de les obres modernistes més importants del Pg. de Gràcia (La Pedrera i la Mansana de la Discòrdia). Al llarg del recorregut l’alumnat haurà d’identificar unes imatges (cromos) amb els elements que es troben als edificis i endreçar-les fins a aconseguir que cada equip completi la seva col·lecció.
L’activitat es complementa amb un taller, a la seu del camp d’aprenentatge, relacionat amb una tècnica modernista: el trencadís.
Recorregut de descoberta pel Park Güell i un taller relacionat amb una de les tècniques observades al parc: el trencadís.
Fent servir aquesta tècnica típica del modernisme, per equips (de 5-6 nois i noies) es farà un trencadís amb fragments de rajola enganxats sobre una fusta de 40×40 cm.
Cicle Superior
Aprofitant la biodiversitat existent al Parc de la Ciutadella s’hi observaran els ocells i la vegetació (arbres, arbusts i plantes) utilitzant claus dicotòmiques com a eina d’identificació.
La primera part de l’activitat permet a l’alumnat observar unes imatges i generar preguntes associades. A mesura que s’endinsen a la visita al Museu Blau podran respondre-les.
La segona part de l’activitat, caracteritzada per unes proves de recerca a mode de gimcana, permet a l’alumnat establir els canvis genèrics produits en les diverses eres i períodes geològics des de l’inici de l’univers fins a l’actualitat aixì com determinar les estratègies, les adaptacions i el canvi/continuïtat de les espècies.
Utilitzar els dispositius (tauleta digital i càmera de fotografiar) per contestar a les preguntes del quadern i fer fotografies dels apartats estudiats.
Recorregut entre diversos llocs significatius de la ciutat mitjançant diferents tipus de transport públic. A cada lloc es prendrà alguna imatge com a prova d’haver estat. Adreçada a 4t curs!
Un recorregut per l’Eixample ens servirà per explorar la ciutat, és a dir, observar amb atenció allò que configura el medi urbà (carrers, places, transports, edificis, animals i plantes…). Es treballarà l’us del plànol i l’orientació.
Des dels miradors del Castell de Montjuïc es fa una observació del paisatge urbà de la ciutat, amb observació i localització de punts determinats tant de la façana marítima com del pla i la serralada. Es treballarà l’orientació i la interpretació del plànol.
Visita al mercat més famós de la ciutat, la Boqueria. L’observació dels diferents tipus de parades ens servirà tant per treballar els vegetals i els animals (especialment els peixos) com el comerç tradicional.
Un recorregut cronològic per quatre places que han marcat la història de la ciutat des de l’època romana fins a l’actualitat (Temple d’August -fòrum-, plaça del Rei, plaça Sant Jaume i plaça Catalunya). Es pot complementar amb un taller posterior que ens farà reflexionar sobre el vist i situar sobre la línia del temps els elements observats, relacionant-los amb les formes de vida pròpies de cada moment.
Barcelona és una ciutat que sempre ha mostrat passió pel joc i els esports. Us convidem a viatjar en el temps i conèixer a què i com jugaven els nens durant els més des de fa dos mil anys d’història de la nostra ciutat.
Jugarem a 3 o 4 jocs de cada període. Segur que molts d’ells us recorden a jocs que heu jugat no fa gaire.
Recorrerem alguns dels llocs més significatius del llegat medieval de l’anomenat Barri Gòtic, amb incidència especial a la Catedral i la Plaça del Rei (Saló del Tinell i capella de Santa Àgata).
Recorrerem alguns dels llocs més significatius del llegat romà de la ciutat de Bàrcino, amb visita al subsòl del Museu d’Història de la Ciutat inclòs (si el grup no és major de 30 alumnes).
Visitarem Santa Maria del Mar i recorrerem el barri de la Ribera i del Mercadal, descobrint la importància dels gremis a l’Edat Mitjana.
Visitarem de les façanes de la Catedral, la plaça de Rei i accés a la basílica de Santa Maria del Mar.
Recorregut de descoberta pel Park Güell i un taller relacionat amb una de les tècniques observades al parc: el trencadís.
Fent servir aquesta tècnica típica del modernisme, per equips (de 5-6 nois i noies) es farà un trencadís amb fragments de rajola enganxats sobre una fusta de 40×40 cm.
- El teatre de la discòrdia (Modernisme al Passeig de Gràcia)
Es tracta d’un itinerari per identificar i observar alguns dels edificis modernistes més representatius del Passeig de Gràcia (la Pedrera i la Mansana de la Discòrdia). A partir d’una lectura dramatitzada (prèviament preparada a l’escola), els nois i noies coneixeran els protagonistes que van fer possible la construcció d’aquests edificis i la societat barcelonina de començaments del sXX.
L’activitat es complementa amb un taller, a la seu del camp d’aprenentatge, relacionat amb una tècnica modernista: el trencadís.
ESO
La primera part de l’activitat l’alumnat ha de veure un vídeo d’uns 5 minuts i relacionar els autors amb l’any i les seves aportacions científiques , determinant el canvi de paradigma científic : Darwin/ Copèrnic
La segona part de l’activitat, caracteritzada per unes proves de recerca a mode de gimcana, permet a l’alumnat establir els canvis produïts en les diverses eres i períodes geològiques, des de l’inici de l’univers fins a l’actualitat. Determinar les estratègies, les adaptacions i el canvi/continuïtat de les espècies. Incloent el registre fòssil
Descobriment geològic al voltant del CdA de Barcelona (Vallcarca): antiga pedrera de la Creueta del Coll, tall geològic de l’Av. República Argentina i roques amb que són construïts els edificis.
Una passejada per la Barcelona científica ajuda a descobrir una ciutat que ha tingut relació directa amb la ciència, amb el pensament científic.
Des dels miradors del Castell de Montjuïc es fa una observació del paisatge urbà de la ciutat, amb identificació i localització de punts determinats tant de la façana marítima com del pla i la serralada.
Visita al mercat més famós de la ciutat, la Boqueria. L’observació dels diferents tipus de parades ens servirà tant per treballar els vegetals i els animals (especialment els peixos) com el comerç tradicional.
Farem un recorregut per la zona on es va iniciar la urbanització de l’Eixample que ens servirà per descobrir alguns dels elements principals del Projecte de Cerdà per Barcelona (carrers, places, transports, edificis…).
Recorrerem alguns dels llocs més significatius del llegat medieval de l’anomenat Barri Gòtic, amb atenció especial a la Catedral i la Plaça del Rei (Saló del Tinell i capella de Santa Àgata).
Itinerari pels llocs més significatius del llegat romà de la ciutat de Bàrcino, amb visita al subsòl del Museu d’Història de la Ciutat inclòs (si el grup no és major de 30 alumnes).
Visitarem Santa Maria del Mar i recorrerem el barri de la Ribera i del Mercadal, descobrint la importància dels gremis a l’Edat Mitjana.
Visitarem de les façanes de la Catedral, la plaça de Rei i accés a la basílica de Santa Maria del Mar.
Fent servir aquesta tècnica típica del modernisme, per equips (de 5-6 nois i noies) es farà un trencadís amb fragments de rajola enganxats sobre una fusta de 40×40 cm.
Itinerari per la zona compresa del Pg. de Gràcia entre l’Av. Diagonal i el C/ Consell de Cent, que servirà per observar i analitzar l’arquitectura modernista més significativa. Si el centre ho desitja, pot complementar el recorregut, per compte propi, amb la visita a La Pedrera amb el seu servei educatiu.