Museu BLAU (NAT Ciències Naturals) PRI

CODI: AMB02

Cicle Superior de Primària

• La primera part de l’activitat permet a l’alumnat observar unes imatges i generar preguntes associades. A mesura que s’endinsen a la visita al Museu Blau podran respondre-les.
  • La segona part de l’activitat, caracteritzada per unes proves de recerca a mode de gimcana, permet a l’alumnat establir els canvis genèrics produits en les diverses eres i períodes geològics des de l’inici de l’univers fins a l’actualitat aixì com determinar les estratègies, les adaptacions i el canvi/continuïtat de les espècies.
  • Utilitzar els dispositius (tauleta digital i càmera de fotografiar) per contestar a les preguntes del quadern i fer fotografies dels apartats estudiats.

• Coneixement del Medi Natural

• Àmbit Coneixement del medi Dimensió món actual
    • Competència 1. Plantejar-se preguntes sobre el medi, utilitzar estratègies de cerca de dades i analitzar resultats per trobar respostes
    • Competència 2. Interpretar el present a partir de l’anàlisi dels canvis i continuïtats al llarg del temps, per comprendre la societat en què vivim

• Àmbit Digital Dimensió tractament de la informació i organització dels entorns de treball i d’aprenentatge
    • Competència 4. Cercar, contrastar i seleccionar informació digital tot considerant diverses fonts i entorns digitals.

CONTINGUTS CLAU

Àmbit Coneixement del medi

• CC1 Biodiversitat i sostenibilitat
  • CC2 Canvi i continuïtat
  • CC18 Sistema geològic
  • CC11Fases d’una investigació

Àmbit Digital

• CC12 Fonts d’informació digital
  • CC14 Captura i emmagatzematge de la informació

LLOC

• Zona Fòrum (Museu Blau – NAT)

• 2 hores.

• Desplaçaments del centre fins el punt de trobada.

• 45 alumnes / 2 grup classe

• Punt de trobada: a pactar amb el Camp d’Aprenentatge i el centre depenent del mitjà de transport.

• Zona Fòrum Museu Blau (NAT)
  • Quadern virtual amb codis QR que conté qüestionaris i enllaços a pàgines web (per resoldre les preguntes de la gimcana). El quadern inclou autoavaluació i enllaços a pàgines web per ampliar la informació de la unitat didàctica.
  • Es lliura una càmera fotogràfica per grup per enregistrar les activitats del Museu Blau