#mEduTarraco23

El Projecte mEduTarraco és una iiciativa d’un equip de 15 docents coorganitzat pels Serveis Territorials d’Educació a Tarragona i l’Ajuntament de Tarragona  amb la col·laboració del programa mSchools de la GSMA, Itinerarium, Universitat Rovira i Virgili i l’Autoritat Portuària de Tarragona.

Es tracta d’un projecte de georeferenciació multicompetencial que esdevé una situació d’aprenentatge amb el suport dels dispositius mòbils. En aquest l’alumnat haurà de mobilitzar els seus coneixements, les seves habilitats i capacitats d’observació, raonament i pensament crític: uns sabers que els permetran solucionar els reptes que se’ls presenten. Triant un dels tres itineraris podran aprendre a utilitzar els sabers per solucionar les necessitats plantejades durant la ruta lligada a elements d’interès patrimonial.

Amb mEduTarraco23, l’alumnat aprèn, un any més, amb sentit, significativament com a ciutadans actius, digitals i crítics que valoren i reconeixen per ells mateixos els elements més representatius de Tarragona ciutat educadora, per aconseguir una societat més justa i democràtica, cohesionada, inclusiva que contempli totes les persones i on sigui possible la igualtat d’oportunitats i la igualtat real i efectiva. Una tasca col·laborativa amb la qual meduTarraco participa amb el seu enfocament gamificat, multicompetencial i cooperatiu.

#mEduTarraco23 s’inicia l’1 de febrer i estarà obert fins al 30 d’abril i està dirigit a l’alumnat de les etapes d’Educació Primària, ESO, Batxillerat i Cicles Formatius, així com a adults i famílies.

Podeu fer ja la inscripció utilitzant el formulari mEduTarraco23 o escalejant el codi QR que trobeu a continuació. En aquesta fase només cal que indiqueu:

• Correu electrònic
  • Centre educatiu
  • Nivell educatiu i nombre d’alumnes que hi participaran
  • Data prevista per fer l’activitat

Queda molt poc per iniciar el projecte, per aquest motiu, des de l’organització ens recorden revisar el check-list previ a l’activitat i comprovar si estem preparats:

• El grup o grups estan inscrits a través del formulari del projecte.
  • Estan sol·licitades les autoritzacions corresponents a les famílies.
  • La direcció del centre, professors acompanyants, pares, mares i tutors estan informats de la sortida.
  • S’ha concretat amb els alumnes els dispositius mòbils que s’utilitzaran el dia de l’activitat. És recomanable 2 mòbils per grup i una bateria externa
  • S’han descarregat als dispositius l’aplicació MHM. Recordeu que l’aplicació MHM és imprescindible per fer l’activitat.
  • És recomanable tenir compte creat a les xarxes socials per compartir l’experiència amb tothom: Instagram, twitter… L’alumnat pot publicar a Instagram fotos seves als llocs d’interès que visitin, amb el hashtag #medutarraco23
  • Facilitar que els alumnes puguin dur a terme les activitats previstes als diferents punts d’interès de forma autònoma.
  • Facilitar un número de mòbil del grup d’alumnes als professors acompanyants.
  • Es pot crear un grup de whatsapp per a professors i alumnes, per estar en contacte al llarg de tota l’activitat. Es pot enviar la ubicació en temps real.
  • Tarragona és una ciutat força segura. Tot i així, i com a mesura preventiva, s’ha d’intentar tenir cura objectes de valor a la vista (mòbils, carteres…)
  • Un cop finalitzada l’activitat, disposareu d’un formulari de valoració per omplir.