Celebració del dia escolar de la pau i la no violència

Les Regidories d’Educació i de Cultura de l’Ajuntament del Vendrell, la Fundació Pau Casals i el CdA Pau Casals conviden novament els alumnes de cinquè de primària a celebrar aquesta diada amb la resta d’escoles del municipi amb un acte molt especial.
L’acte se celebrarà el dilluns 30 de gener del 2023, amb una acció que donarà visibilitat a tot l’espai urbà, per fer que el missatge de la pau arribi a tots els barris i nuclis del Vendrell. Uns espais que s’han fet presents sent escenaris del projecte cultural “El Vendrell sent la música”, que pretén fer de la música un canal que ajudi a transformar i millorar l’entorn urbà i, alhora, cohesionar la societat vendrellenca.
És, per aquest motiu, que les escoles participants desenvoluparan una part de l’activitat a diferents places del municipi, per poder fer arribar a tota la ciutadania aquesta experiència social i transformadora.
Cada escola, prèviament, al 30 de gener ha indagat sobre la vida d’un personatge que ha treballat per la Pau i, durant la jornada del DENIP mostrarà el seu treball a la ciutadania del Vendrell, penjant murals a diferents places i carrers, i també presentant el seu personatge a la resta de centres educatius en l’acte que es farà a la rambla Josep Cañas a partir de les 10:30h.

Ins Esc Àngel de Tobies Wangari Maathai
Esc Àngel Guimerà Malala Yousafzai
Esc Àngels Garriga Nelson Mandela
Ins Esc Coma-ruga Pau Casals
CEE Garbí Mahatma Gandhi
Escola Marta Mata Kailash Satyarthi
Escola Pau Casals Rigoberta Menchú
Col·legi Sagrat Cor Teresa de Calcuta

En finalitzar l’acte, tot l’alumnat interpretarà la cançó SOMNI, del Petit Taller de Cançons.