PRIMERA VISITA PEDAGÒGICA TENIM LA PARAULA: IE Àngel de Tobies

Avui, dia 1 de febrer de 2023, hem iniciat les visites pedagògiques als centres que participen al programa de Comunicació Oral Tenim la Paraula.

L’amfitrió d’aquesta primera sessió ha estat l’Institut Escola Àngel de Tobies, amb la seva activitat Ràdio Tobies de la qual ens han fet una petita mostra.

Aquesta activitat està destinada a tot el centre i es du a terme a l’hora d’esbarjo. Els alumnes de les diferents etapes que així ho desitgen, poden anar a dur a terme diverses activitats de ràdio; per exemple, l’alumnat de 5è i 6è de primària, trien la temàtica de la qual volen parlar i graven petits pòdcasts que després editen amb un programa d’àudio anomenat Audacity i pengen a la pàgina web del centre. Per altra banda, els alumnes de 1r, 2n i 3r d’ESO durant el primer trimestre tenen la possibilitat de cursar l’optativa de ràdio i, en aquesta, realitzen un petit guió o escaleta per grups per a gravar-ho posteriorment i produir també diferents pòdcasts.

Aquest curs, com a novetat, també participen de l’activitat els més petits de l’escola. Per tal d’organitzar-se, han repartit un tema diferent a cada nivell i els alumnes de cicle superior són els encarregats de dur a terme les gravacions. Així doncs, els temes de cada nivell són:

• I3, I4 i I5: Cançons
  • 1r: Dites
  • 2n: Endevinalles
  • 3r: Consells de reciclatge
  • 4t: Històries per a no dormir
  • 5è: Booktubers
  • 6è: Notícies

Aquí algunes fotos de la petita mostra que han fet: