El pop dels 80

La dècada de 1980 està considerada una de les millors musicalment parlant. Artistes com Michael Jackson, Madonna i Prince i grups com U2 i The Police eclosionen durant aquests anys.

Ara bé, si un fet marca aquesta dècada és l’aparició d’un canal de televisió, la MTV, que va canviar radicalment el rumb de la música. Els artistes van començar a sortir d’una manera més regular a la televisió i van poder donar a conèixer la seva obra i contar les seves cançons mitjançant els vídeoclips.

Si bé, durant les dècades de 1960 i 1970 els grups musicals ja enregistraven algunes de les seves cançons, aquests enregistraments eren de caràcter promocional.

A la dècada de 1980 va sorgir el relat darrere del videoclip. En gran part va ser gràcies a Thriller de Michael Jackson (1982), un curt de 15 minuts de durada que impactà a l’audiència. Fou un dels primers videoclips dirigit per un director de cinema (John Landis).

En aquesta dècada, Madonna, la reina del pop, enregistra el seu àlbum més exitós Like a Virgin.

Mireu els vídeoclips originals de les cançons que s’interpreten al musical: