Els bitllets daurats

La història de la fàbrica donà un gir inesperat quan, un bon matí, finetes columnes de fum blanquinós començaren a sortir de les altes xemeneies. I una altra vegada l’olor dolça i penetrant de la xocolata planejà damunt del poble. La gent es preguntava: :-Què passa!! Sentim el soroll de les màquines funcionant i, fins i tot, veiem ombres humanes movent-se a través de les finestres.

Però ningú n’hi entra ni en surt. És un gran misteri!!

Qui va entrar rabent com un coet fou el pare d’en Charlie. Tot excitat els ensenyà el diari de la tarda. Llegí el titular amb excitació. Deia:

-”Jo Willy Wonka he decidit permetre que els cinc nens afortunats que trobin un Bitllet Daurat dins d’una “xocolatina” podran visitar la meva empresa. Jo, personalment, els acompanyaré i els permetré conèixer tots els secrets i la seva màgia. Bona sort a tots!!!

-Aquest home és un geni! -digué l’avi Joe. Tot el món comprarà les seves xocolates buscant un Bitllet Daurat! Vendrà més que mai!! Seria fantàstic obrir-ne una i trobar un d’aquests bitllets!

-Sí, avi. Però els nens que poden comprar-ne moltes tenen més possibilitats. Jo només en compro una a l’any!!

I respongué l’avi: – Tens raó, però la setmana que ve és el teu aniversari. Qui sap. No s’ha de perdre mai l’esperança.

L’endemà es va trobar el primer Bitllet Daurat: L’afortunat era un nen anomenat Augustus Gloop. Era un nen d’uns nou anys molt gras. Semblava que l’haguessin inflat amb una potent manxa.

El dia abans de l’aniversari del Charlie s’anuncià que el segon bitllet havia esta trobat. L’afortunada era la Veruca Salt, una nena amb un pare riquíssim!!

L’endemà el diari anunciava la troballa del tercer i el quart bitllets. La fotografia de la portada mostrava una nena – Violet Beauregard- mostrant el bitllet enfilada damunt una taula i somrient amb una gran bombolla verda de xiclet cobrint-li la boca .

El quart guanyador era en Mike Tevé. Els periodistes no varen poder fer-li cap entrevista ja que estava veient el seu capítol preferit de la Tele. La seva indumentària era ben escaient: Barret texà, una pistola a cada banda.. -Silenci!! Que ningú m’interrompi!! El “xèrif” està a punt d’entrar!!! Calleu tots!! No em molesteu!

Ja ho veieu. Un bon maleducat.

-Només queda un Bitllet Daurat -va dir en Charlie, sospirant profundament.

Lletra: Escola Sant Martí (4t)

Música: Supertramp (It’s raining again)

Canta: Escola Sant Martí (4t)

Balla: Escola Can Coll (3r i 4t)

Què és aquesta olor, tan bona que estic sentint, és dolça i penetrant.
Mireu tots cap allà dalt, les màquines funcionant,
què és el què està passant, ningú hi entra ni hi surt, però el fum va brotant.

En Wili Wonka ha parlat, i tot el mon ja l’ha escoltat
amaga un bitllet daurat, qui serà el nen afortunat?

Quin geni tan gran, tothom estarà comprant,
per poder anar a visitar, la fàbrica de v(e)ritat.

Qui serà l’afortunat? Qui serà? Qui serà? Qui serà? Qui serà?
On serà el bitllet daurat? On serà?

Ai quina bogeria! El trobarà en Charlie? Seria tan fantàstic!
Però és molt complicat…

Quin geni tan gran, tothom estarà comprant.
Per poder anar a visitar, la fàbrica de v(e)ritat.

Qui serà l’afortunat? Qui serà? Qui serà? Qui serà? Qui serà?

On serà el bitllet daurat? On serà?

Ai quina bogeria! El trobarà en Charlie? Seria tan fantàstic!

Però ja n’han trobat… Quatre bitllets daurats… Només queda un bitllet, qui el trobarà?