L’inventor d’internet al Diari d’escola de Vilaweb

Timothy Berners-Lee, l'inventor d'internet

> La World Wide Web

> Creador del primer navegador

> En favor de la neutralitat d’internet

FONT: VILAWEB (DIARI D’ESCOLA), dijous, 16 d’octubre de 2008
Timothy, Tim, Berners-Lee. D’entrada, el nom potser no us diu gran cosa, però resulta que el principal invent d’aquest científic anglès ha revolucionat de dalt a baix la forma que tenim de comunicar-nos, d’informar-nos.

Tim Berners-Lee és el creador de la World Wide Web (teranyina d’abast mundial), una fita que ha permès de popularitzar enormement internet i de facilitar la navegació a centenars de milions d’usuaris de tot el món.

Per aquesta fita, i per algunes contribucions més de primer ordre en l’àmbit de les noves tecnologies, divendres, dia 11 d’octubre, Berners-Lee fou investit doctor honoris causa per la Universitat Oberta de Catalunya (l’honoris causa és la principal distinció honorífica concedida per les universitats). De fet, la Universitat Oberta de Catalunya (UOC), basada en la formació en línia i amb vora cinquanta mil estudiants de tot el món, és un bon exemple de les possibilitats obertes per la World Wide Web.

Ara mateix Tim Berners-Lee és el cap del Consorci World Wide Web, instituït per ell mateix el 1994 amb el designi de garantir la qualitat de la web i de desenvolupar-ne màximament les possibilitats.

• + World Wide Web Foundation: impulsada per Berners-Lee amb la idea d’avançar cap a una web oberta, gratuïta i estesa a tot el món. Previsiblement, començarà a operar a la primeria de l’any vinent.
  • + VilaWeb: Tecnologia i ciència.

+ INFO I ACCÉS AL DIARI D’ESCOLA