Linkat 2.0

La versió 2.0 final de la distribució Linkat GNU/Linux es troba ja disponible a la secció de descàrregues de la xtec, en format de fitxers d’imatge per a DVD.

Les caixes amb el disc i el manual es repartiran a tots els Serveis Educatius, formadors/es TIC i centres públics dependents del Departament d’Educació durant el proper mes de juny.
Com amb la versió anterior, hi haurà també una bústia de correu a disposició de qualsevol altra organització o entitat de caire educatiu que vulgui sol·licitar-ne exemplars, que s’anunciarà properament.

La Linkat 2.0 presenta moltes novetats, entre les quals cal destacar…

• Un nou escriptori amb efectes 3D, que amplia les possibilitats d’interacció amb l’usuari/ària.
  • Més de 50 noves aplicacions, com ara l’iTalc, que permet compartir el treball entre els ordinadors d’una aula i gestionar-ne l’ús que en fa l’alumnat.
  • Síntesi de veu en català, elaborada per la Universitat Politècnica de Catalunya
  • Compatibilitat amb la major part del maquinari existent al mercat
  • Millores en el disseny del model de servidor i client de centre, amb la possibilitat de sincronitzar altes i baixes d’usuaris amb llistats d’alumnes provinents d’altres fonts.

Aquesta versió incorpora ja la modalitat de treball amb terminals lleugers (LTSP) totalment integrada en el sistema.