«Maus. Relat d’un supervivent», l’exposició

L’exposició itinerant MAUS, relat d’un supervivent és una activitat de col·laboració entre la biblioteca pública i la biblioteca escolar en el marc del programa biblioteca escolar “puntedu” proposada pel Departament de Cultura i pel Departament d’Ensenyament.

L’exposició tracta sobre el reconegut còmic d’Art Spiegelman, el qual relata l’experiència del seu pare, presoner del camp d’extermini d’Auschwitz; i que va ser guardonat amb el premi Pulitzer el 1992. N’és un bon exemple de repercussió en la divulgació sobre l’Holocaust el fet que aquesta exposició ha estat exhibida a més de cent biblioteques públiques i en nombroses biblioteques de centres de secundària de Catalunya des del 2009.

Ara aquesta exposició està disponible per alguns centres del Baix Llobregat, entre els quals n’hi ha tres de la demarcació del nostre servei educatiu:

• Institut Vall d’Arús (Vallirana): 17/30 d’octubre de 201
  • Institut Gabriela Mistral (Sant Vicenç dels Horts): 8/26 de gener de 2018
  • Institut de Cervelló (Cervelló): 29 de gener/16 de febrer de 2018
Què és Maus. Relat d’un supervivent?

Maus és la història d’un supervivent dels camps de concentració nazis explicada a través del seu fill, l’autor del llibre, un fil narratiu amb múltiples continguts: aspectes històrics de l’Europa dels anys trenta i quaranta i de la II Guerra Mundial; aspectes sociològics, quant a les relacions entre diversos grups socials; aspectes psicològics vinculats principalment a la relació pare-fill; qüestions d’ètica, com la justícia o la solidaritat.

SPIEGELMAN, Art. Maus. Relat d’un supervivent. Barcelona: Trilita edicions, 2015

Recursos de la biblioteca del servei educatiu

Per tal de preparar l’estada de l’exposició als centres, la biblioteca del Servei Educatiu Baix Llobregat-6 disposa d’un seguit de recursos en servei de préstec:

Pel·lícules de ficció
Documentals
Còmics

Per al curs 2018-2019, des del servei educatiu la podem oferir a dos centres de la nostra demarcació durant el segon trimestre.