La finalitat dels jocs és promoure l’alfabetització digital des de les primeres etapes del desenvolupament individual, de la mateixa manera que succeeix amb altres habilitats clau com: la lectura, l’escriptura i les habilitats matemàtiques.
Hi ha estudis que apunten que les diferències en el rendiment matemàtic i de les ciències depenen del grau d’igualtat de gènere existent al país i està influenciat per estereotips socials que determinen l’actitud de les noies davant d’aquestes matèries. És per això, que és molt important el paper dels mestres i del professorat en fer arribar aquests materials per afavorir dinàmiques a classe que apropin a les nenes a les STEAM.
El CRP posa a disposició dels centres 3 caixes de cada joc per a que hi pugui jugar tot el grup classe.
Bits & Bytes A partir de 4 anys De 2 a 4 jugadores Regles del joc |
Robot Turtles A partir de 4 anys De 2 a 5 jugadores Regles del joc |
Code&Go A partir de 4 anys De 1 a 4 jugadores Regles del joc |
Code Master A partir des 8 anys A partir d’una jugadora Regles del joc |
Globe Twister A partir de 8 anys De 1 a 5 jugadores Regles del joc |
Per a l’adquisició d’aquests jocs s’ha comptat amb la col·laboració del Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya i de l’ajut econòmic del Fons del “Pacto de Estado contra la Violencia de género” que té com a finalitats incorporar la perspectiva de gènere i la igualtat real i efectiva dels homes i les dones en les polítiques educatives i promoure la coeducació.