Laboratoris de Lectura

Els dimarts 30 d’octubre i 13 de novembre vam assistir a les darreres sessions del taller “Els laboratoris de Lectura” del nostre Pla de Formació de Zona (PFZ).
Aquestes dues sessions, a càrrec de la Marta Roig (especialitzada en la promoció de la lectura i en les biblioteques escolars, i coordinadora de projectes, formadora i assessora en aquests àmbits), les vam fer a la Biblioteca Joana Raspall de l’Escola Pau Vila de Sant Feliu de Llobregat.

A la primera sessió la Marta ens va explicar:

• QUÈ SÓN els Laboratoris de Lectura (“Una fórmula per descobrir lectures, llegir i experimentar“),
  • quins REQUISITS BÀSICS han de tenir (bons llibres, un dinamitzador coneixedor de la LIJ, els lectors, un espai i un temps específics, i una bona ambientació)
  • els OBJECTIUS que persegueixen
  • el DECÀLEG que haurien de complir

A més, la Marta ens va presentar uns quants Laboratoris súper interessants!!!!

Després, per grups, ens va tocar a nosaltres escollir quin llibre, d’entre tots els que havíem portat, ens semblava que podria ser objecte del NOSTRE Laboratori de Lectura.

El dimarts 13 de novembre cada grup va presentar el seu llibre i va començar a pensar quin Laboratori es podria construir a partir del títol escollit, la temàtica a treballar i quins altres llibres el podrien acompanyar.
Amb la feina de tots plegats, han sortit tres possibles Laboratoris.
Ara ja estem una mica més preparats per començar a pensar, a partir de gener, quin serà el NOSTRE FUTUR Laboratori de Lectura!!!!

Dimarts 16 d’octubre vam fer la primera sessió del taller Els laboratoris de Lectura“, a la Biblioteca Montserrat Roig de Sant Feliu de Llobregat.

Els Laboratoris de Lectura són activitats de promoció de la lectura que conviden a experimentar al voltant de la lectura en el seu sentit més ampli: llegir amb tots els sentits, la creació literària com un joc,  la lectura d’imatges i sons, la imaginació poètica com a forma artística…
Inicialment aquestes activitats es dirigien a les famílies, però poden ser fàcilment extrapolables a les Biblioteques Escolars.

La sessió de dimarts, conduïda per la Marina Abadias (directora de la Biblioteca), va versar sobre els “monstres i la por” i va resultar molt interessant i entretinguda: la Marina ens va fer entrar en un món fosc i ple de sensacions desconegudes per emmarcar-nos el sentiment de la por a tot allò que no controlem, ens va presentar i vam poder fullejar i comentar molts contes i àlbums il·lustrats relacionats amb els mostres i la por, ens explicà el conte “El Pelut” d’Arianne Faber i “Estimats monstres” de Sergi Càmara amb il·lustracions del Víctor Escandell, vam poder parlar de monstres i de pors, vam veure diferents i coneguts monstres, i finalment cada un de nosaltres en va dibuixar un!!!!

La sessió va acabar amb una visita a la zona d’infantil de la Biblioteca Montserrat Roig.
Una agradable tarda de lectura en la que ens vam tornar a sentit infants!!!!!

A continuació us facilitem la selecció bibliogràfica dels contes que ens va presentar la Maria Abadias i una mostra de les imatges de la sessió.