Competència/es bàsiques
Competència comunicativa lingüística i audiovisual
Competència en el coneixement i la interacció amb el món físic
Competència artística i cultural
Competència d’aprendre a aprendre
Competència d’autonomia, iniciativa personal i emprenedoria
Àmbit/s, dimensions i continguts
ÀMBITS | DIMENSIONS | CONTINGUTS |
Lingüístic | Comunicació oral | Estratègies per estructurar l’expressió oral
Estratègies de participació activa i col·laborativa Normes que regeixen la interacció oral: torn de paraula |
Coneixement del medi | Món actual
Tecnologia i vida quotidiana |
Fases d’una investigació
Canvi i continuïtat |
Artístic | Percepció, comprensió i valoració
Dimensió interpretació i producció Dimensió imaginació i creativitat |
Percepció i exploració sensorial dels elements presents en l’entorn natural, cultural i artístic
Expressió de les idees, les emocions i les experiències que desvetllen les manifestacions artístiques Satisfacció i emoció estètica Recerca sobre qüestions relacionades amb l’art Propietats dels elements que trobem presents en l’entorn i en les obres artístiques Imaginació i creativitat en l’expressió i comunicació artística Interès, valoració i respecte pel fet artístic i per les produccions artístiques pròpies i alienes |
Educació en valors | Personal
Interpersonal |
Autoconeixement i autoestima.
Identificació de les emocions i els sentiments propis. Sentiments i principis morals; actituds ètiques. Autonomia i resiliència. Responsabilitat i coresponsabilitat – Coherència. Autoregulació de la conducta Gestió de normes i límits Valoració de l’esforç i la motivació. -Habilitats de pensament Estratègies per al diàleg Identificació dels propis prejudicis i estereotips Sensibilitat, respecte i tolerància envers els altres i la seva diversitat Actitud crítica en l’observació i la interpretació de la realitat |
Descripció de l’experiència
L’activitat s’ha dut a terme en una sessió d’1 hora i mitja amb els alumnes de primer de primària. Els alumnes de les dues classes de primer s’han repartit en tres grups diferents i dins de cada grup han treballat en grups cooperatius de 4 persones.
Objectius de l’experiment
Demostrar la propietat d’absorció del paper de cuina.
Comprovar la diferent gama de colors que s’obté a partir de la barreja dels tres colors primaris.
Desenvolupament de l’experiment
- Agafar tres gots i posar-los en fila.
- Posar aigua als dos gots de les puntes. Afegir colorant alimentari a cada got (de diferent color)
- Deixar buit el got del mig.
- Unir els tres gots amb paper de cuina doblegat.
- El paper de cuina anirà absorbint l’aigua de color dels gots de les puntes i l’anirà introduint al got del mig, on es barrejaran els dos colors.
- Es pot experimentar posant mes o menys colorant i anar descobrint diferents tonalitats. I també utilitzant més gots.
Recursos
Tres gots de plàstic, colorants alimentaris, paper de cuina, aigua, culleretes (per remenar)
Tres aules
Tres mestres
Valoració
És un experiment vistós i motivador que agrada molt als alumnes i que els permet molta autonomia.
Per saber-ne més
Fitxa de treball de l’experiment