Pont de colors

cartell-IV-Fira-Tastet-Ciència-Reus

pont de colors

Clica la imatge per veure l’àlbum

Nivell educatiu

Educació Primària. Cicle Inicial. Primer.

Centre

Escola Teresa Miquel i Pàmies- Reus

Docent responsable

Montserrat Farré Anglès

Altres docents implicats

Laura Castelló Vernet

Competència/es bàsiques

Competència comunicativa lingüística i audiovisual
Competència en el coneixement i la interacció amb el món físic
Competència artística i cultural
Competència d’aprendre a aprendre
Competència d’autonomia, iniciativa personal i emprenedoria

Àmbit/s, dimensions i continguts
ÀMBITS DIMENSIONS CONTINGUTS
Lingüístic Comunicació oral Estratègies per estructurar l’expressió oral

Estratègies de participació activa i col·laborativa

Normes que regeixen la interacció oral: torn de paraula

Coneixement del medi Món actual

Tecnologia i vida quotidiana

Fases d’una investigació

Canvi i continuïtat

Artístic Percepció, comprensió i valoració

Dimensió interpretació i producció

Dimensió imaginació i creativitat

Percepció i exploració sensorial dels elements presents en l’entorn natural, cultural i artístic

Expressió de les idees, les emocions i les experiències que desvetllen les manifestacions artístiques

Satisfacció i emoció estètica

Recerca sobre qüestions relacionades amb l’art

Propietats dels elements que trobem presents en l’entorn i en les obres artístiques

Imaginació i creativitat en l’expressió i comunicació artística

Interès, valoració i respecte pel fet artístic i per les produccions artístiques pròpies i alienes

Educació en valors Personal

Interpersonal

Autoconeixement i autoestima.

Identificació de les emocions i els sentiments propis.

Sentiments i principis morals; actituds ètiques.

Autonomia i resiliència.

Responsabilitat i coresponsabilitat – Coherència.

Autoregulació de la conducta

Gestió de normes i límits

Valoració de l’esforç i la motivació. -Habilitats de pensament

Estratègies per al diàleg

Identificació dels propis prejudicis i estereotips

Sensibilitat, respecte i tolerància envers els altres i la seva diversitat

Actitud crítica en l’observació i la interpretació de la realitat

Descripció de l’experiència

L’activitat s’ha dut a terme en una sessió d’1 hora i mitja amb els alumnes de primer de primària. Els alumnes de les dues classes de primer s’han repartit en tres grups diferents i dins de cada grup han treballat en grups cooperatius de 4 persones.

Objectius de l’experiment

Demostrar la propietat d’absorció del paper de cuina.
Comprovar la diferent gama de colors que s’obté a partir de la barreja dels tres colors primaris.

Desenvolupament de l’experiment
  1. Agafar tres gots i posar-los en fila.
  2. Posar aigua als dos gots de les puntes. Afegir colorant alimentari a cada got (de diferent color)
  3. Deixar buit el got del mig.
  4. Unir els tres gots amb paper de cuina doblegat.
  5. El paper de cuina anirà absorbint l’aigua de color dels gots de les puntes i l’anirà introduint al got del mig, on es barrejaran els dos colors.
  6. Es pot experimentar posant mes o menys colorant i anar descobrint diferents tonalitats. I també utilitzant més gots.
Recursos

Tres gots de plàstic, colorants alimentaris, paper de cuina, aigua, culleretes (per remenar)
Tres aules
Tres mestres

Valoració

És un experiment vistós i motivador que agrada molt als alumnes i que els permet molta autonomia.

Per saber-ne més

Fitxa de treball de l’experiment

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>