Maqueta de l’aparell circulatori

cartell-IV-Fira-Tastet-Ciència-Reus
Nivell educatiu

Cicle Mitja – 4t de Primària

Centre

Escola Prat de la Riba – Reus

Docent responsable

Mònica Gómez Solán

Altres docents implicats

Ana Suárez Baqueró

Competència/es bàsiques

Competència comunicativa lingüística i audiovisual
Competència en el coneixement i la interacció amb el món físic
Competència artística i cultural
Competència d’aprendre a aprendre
Competència d’autonomia, iniciativa personal i emprenedoria

Àmbit/s, dimensions i continguts
Àmbits Dimensions Continguts
Llengua Comunicativa
  • Textos de tipologies diverses (text expositiu).
  • Estratègies per l’expressió:panificació, producció i revisió.
  • Organització i estructura discursiva del text: adequació, coherència i cohesió.
  • Morfosintaxi textual: connectors.Lèxic: vocabulari usual i específic.
Coneixement del medi Salud i equilibri personal
  • El món dels éssers vius.
  • Aparells que intervenen en la funció de nutrició de l’ésser humà (aparells respiratori, digestiu, circulatori i excretor) i relació entre ells.
  • Principals malalties relacionades amb la funció de nutrició i de relació.
  • Hàbits d’higiene, de descans i d’exercici físic que afavoreixen una vida saludable.
  • Caracterització de l’alimentació variada i equilibrada com a bàsica per a una vida saludable.
Artístic Percepció, comprensió i valoració
  • Satisfacció i emoció estètica.
  • Propietats dels elements que trobem presents en l’entorn.
Interacció i producció
  • Interès, valoració i respecte pel fet artístic i per les produccions artístiques pròpies i alienes.
  • Satisfacció i emoció estètica.
  • Propietats dels elements que trobem presents en l’entorn.
  • Produccions artístiques plàstiques.
  • Planificació dels processos de producció artística.
Valors Personal
  • Autoconeixement i autoestima.
  • Autonomia i resiliència.
  • Responsabilitat i coresponsabilitat.
  • Autoregulació de la conducta.
  • Gestió de normes i límits.
  • Valoració de l’esforç i la motivació.
  • Habilitats de pensament.
  • Estratègies per al diàleg.
  • Sensibilitat, respecte i tolerància envers els altres i la seva diversitat.
  • Actitud crítica en l’observació i la interpretació de la realitat.
Interpersonal
  • Identificació de les emocions i els sentiments dels altres; empatia.
  • Responsabilitat i coresponsabilitat.  
  • Cooperació, solidaritat i altruisme.
  • Autoregulació de la conducta.
  • Gestió de normes i límits.
  • Habilitats socials.
  • Participació en el funcionament de l’aula i de l’escola i en activitats de l’entorn més proper.
  • Hàbits cívics i convivència en els diferents àmbits.
Social
  • Sensibilitat, respecte i tolerància envers els altres i la seva diversitat.
  • Cooperació, solidaritat i altruisme.
  • Actituds que contribueixen al benestar emocional del grup.
  • Funcionament democràtic; béns comuns i serveis públics.
Descripció de l’experiència

Aquesta activitat és la primera vegada que la realitzem a la nostra escola.

Aquest any hem obert l’aula de ciències i intentem a través de l’experimentació i el treball en grup que l’alumne passi a ser un element actiu en el seu aprenentatge.

Hem dedicat unes 5 sessions en la investigació, elaboració de la maqueta i preparació de l’exposició oral (treball del text expositiu) per saber-ho explicar al públic de la Fira de ciències

La metedologia a seguir és el treball cooperatiu (per això és tant important l’àmbit d’educació en valors).

Es van realitzar diferents grups que van haver de parlar i pactar com farien la seva maqueta.

Recursos

L’activitat la vam realitzar amb mig grup a l’aula de ciències.

Els recursos utilitzats van ser:

  • Internet: per investigar.
  • Material plàstic per realitzar les maquetes: capses de cartró, ampolles de plàstic, plastilina, tubs de plàstic…
Valoració

L’activitat va ser molt positiva. Els nens/es realitzant la maqueta van entendre més fàcilment el complex funcionament del cor i del sistema circulatori. A més van haver d’aprendre a treballar en grup.

Per saber-ne més

Podeu trobar més informació al bloc de l’escola

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>