L’univers

cartell-IV-Fira-Tastet-Ciència-Reus Foto
Nivell educatiu

Cicle Inicial – 2n de Primària

Centre

Escola Prat de la Riba – Reus

Docent responsable

Isa Pérez

Altres docents implicats

Mònica Gómez Solán

Competències bàsiques

Competència comunicativa lingüística i audiovisual
Competència en el coneixement i la interacció amb el món físic
Competència artística i cultural
Competència d’aprendre a aprendre
Competència d’autonomia, iniciativa personal i emprenedoria

Àmbits, dimensions i continguts
Àmbit Dimensió Continguts
Llengua Comunicativa
  • Textos de tipologies diverses (text expositiu).
  • Estratègies per l’expressió:panificació, producció i revisió.
  • Organització i estructura discursiva del text: adequació, coherència i cohesió.
  • Morfosintaxi textual: connectors.Lèxic: vocabulari usual i específic.
Coneixement del medi natural i social Iniciació a l’activitat científica
  • Exploració d’aspectes de l’entorn a partir d’una qüestió rellevant.
  • Utilització de les tecnologies digitals per cercar i seleccionar informació i simular processos científics.
  • Comunicació oral de les observacions realitzades utilitzant diferents llenguatges.
El món que ens envolta
  • Observació d’elements i fenòmens naturals.
  • Comunicació de les observacions utilitzant formes de representació bàsiques.
  • Orientació mitjançant l’observació d’elements naturals i humanitzats de l’entorn.
Artístic Dimensió  percepció, comprensió i valoració
  • Satisfacció i emoció estètica.
  • Propietats dels elements que trobem presents en l’entorn.
Dimensió interacció i producció
  • Interès, valoració i respecte pel fet artístic i per les produccions artístiques pròpies i alienes.
  • Satisfacció i emoció estètica.
  • Propietats dels elements que trobem presents en l’entorn.
  • Produccions artístiques plàstiques.
  • Planificació dels processos de producció artística.
Valors Personal
  • Autoconeixement i autoestima.
  • Autonomia i resiliència.
  • Responsabilitat i coresponsabilitat.
  • Autoregulació de la conducta.
  • Gestió de normes i límits.
  • Valoració de l’esforç i la motivació.
  • Habilitats de pensament.
  • Estratègies per al diàleg.
  • Sensibilitat, respecte i tolerància envers els altres i la seva diversitat.
  • Actitud crítica en l’observació i la interpretació de la realitat.
Interpersonal
  • Identificació de les emocions i els sentiments dels altres; empatia.
  • Responsabilitat i coresponsabilitat.  
  • Cooperació, solidaritat i altruisme.
  • Autoregulació de la conducta.
  • Gestió de normes i límits.
  • Habilitats socials.
  • Participació en el funcionament de l’aula i de l’escola i en activitats de l’entorn més proper.
  • Hàbits cívics i convivència en els diferents àmbits.
Social
  • Sensibilitat, respecte i tolerància envers els altres i la seva diversitat.
  • Cooperació, solidaritat i altruisme.
  • Actituds que contribueixen al benestar emocional del grup.
  • Funcionament democràtic; béns comuns i serveis públics.
Descripció de l’experiència

Amb aquesta activitat presentem el projecte que els alumnes de 2n han realitzat al segon trimestre sobre el Sistema Solar.

Els materials presentats són:

  • Un lapbook amb tots els continguts treballats
  • Un lapbook dels experiments realitzats a l’aula de ciències (moviments de la terra i les seves conseqüències, fases de la Lluna i els eclipsis).
  • Un joc sobre les constel·lacions
  • I una caixa amb els planetes del Sistema Solar.

L’objectiu final de l’activitat va ser una sortida a Cosmocaixa (Barcelona) on vam realitzar un taller sobre el sistema Solar, la Lluna, les constel·lacions…

Recursos

El projecte es va realitzar durant el segon trimestre, hi ha una part de l’activitat que els nens/es la van realitzar amb la tutora (Isa Pérez) conjuntament a la classe, a l’àrea de medi natural i artística. I un altre part que es va realitzar a l’aula de ciències, amb la Mònica, desdoblant el grup. A l’aula de ciències es va fer la part més experimental.

Per fer els experiments: un focus lluminós, un mural gegant amb les òrbites dels planetes i una maqueta del planeta Terra, la Lluna i el Sol.
Per fer lapbook: cartolines i fotografies
Per fer  joc de les constel·lacions: una llanterna, cartolina negre.
Per fer caixa del Sistema Solar:caixes de sabates, pintura i dibuix del Sol i planetes.

Valoració

El projecte agrada molt als nens/es. Els ajuda a entendre d’una manera més experimental com funciona el sistema solar, el dia i la nit, les estacions, les fases de la lluna, per què hi ha eclipsis… Tot això és molt abstracta per ells. Els ajudem a sentir curiositat pel món que els envola, a fer-los més observadors i crítics.

Per saber-ne més

Podeu trobar més informació al bloc de l’escola

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>