Foto |
Nivell educatiuCicle Mitjà – 4t de Primà ria CentreEscola Prat de la Riba – Reus Docent responsableMeritxell Tomà s Ciuró Altres docents implicatsAna Suárez Baqueró Mònica Gómez Solán |
Competència/es bà siques
Competència comunicativa lingüÃstica i audiovisual
Competència en el coneixement i la interacció amb el món fÃsic
Competència artÃstica i cultural
Competència d’aprendre a aprendre
Competència d’autonomia, iniciativa personal i emprenedoria
Àmbits, dimensions i continguts
Àmbit | Dimensió | Continguts |
Llengua | Comunicativa |
|
Medi | Salud i equilibri personal |
|
ArtÃstic | Percepció, comprensió i valoració |
|
Dimensió interacció i producció |
|
|
Educació en valors | Personal |
|
 Interpersonal |
|
|
Social |
|
Descripció de l’experiència
Aquesta activitat és la primera vegada que la realitzem a la nostra escola.
Aquest any hem obert l’aula de ciències i intentem a través de l’experimentació i el treball en grup que l’alumne passi a ser un element  actiu en el seu aprenentatge.
Hem dedicat unes 3 sessions en l’elaboració de la maqueta i preparació de l’exposició oral (treball del text expositiu) per saber-ho explicar al públic de la Fira Tastet de Ciència.
Primer previament havien treballat l’aparell digestiu a classe, amb les seves parts i funcions. Després la metedologia a seguir va ser el treball cooperatiu. Es van realitzar diferents grups que van haver de parlar i pactar com farien la seva maqueta.
Recursos
L’activitat la vam realitzar tot el grup sencer a la classe. Vam organitzar l’aula en 4 grups de 5 o 6 nens/es.
Els recursos utilitzats van ser material plà stic diversos: llana, tubs de plà stic, plastilina… El treball era totalment creatiu, podien utilitzar els materials que volien i com ho volien.
Valoració
Va ser la primera maqueta que van realitzar per grups aquest curs. Un cop els nens/es van entendre quina és la dinà mica del treball cooperatiu, ens van sorprendre amb la seva actitud i amb les produccions.
Per saber-ne més
Podeu trobar més informació al bloc de l’escola