Nom de l’experiènciaLa densitat Nivell educatiu2n cicle secundària, 3r d’ESO CentreInstitut Tarragona – Tarragona Docent responsableOlga Cabestany Saperas Altres docents implicatsElena Palmero Blasco |
Àmbit/s, dimensions i continguts
Dimensió comunicativa
Investigar problemes, investigar dades i reconèixer evidències
Extreure conclusions, validar-les, sintetitzar-les i comunicar-les
La matèria
Descripció de l’experiència
Objectiu: Conèixer la densitat de diferents substàncies líquides d’us quotidià.
Metodologia: Primerament al laboratori hem estudiat les densitats de diferents líquids d’us quotidià. Per això hem dividit la classe en sis grups on cada un d’ell havia de trobar la densitat d’un líquid determinat. Després afegirien els diferents components en un únic tub d’assaig amb l’objectiu de veure les diferents capes que es van formant. Seguidament deixarem caure diferents elements sòlids pel nostre tub d’assaig per a comprovar en quin nivell de densitat romandran. Per finalitzar cada grup va confeccionar un pòster amb la pràctica realitzada.
Nombre de sessions: 2 sessions, 1 per a la realització de l’experiment i l’altre per a fer el pòster.
És una experiència molt visual per entendre el concepte densitat. L’aspecte més interessant a destacar és el treball cooperatiu, ja que cada grup té total llibertat per confeccionar el seu pòster.
Recursos
El material utilitzat per dur a terme l’experiència ha estat: vas de precipitats, pipetes, provetes, balança.
Líquids: aigua, alcohol, oli, llet, mel i detergent.
Sòlids: suro, plàstic, troç pastanaga, cigró….
Valoració
Aquesta activitat està valorada molt positivament per part de l’alumnat doncs treballen amb un material molt proper amb ells com és la llet, l’oli, el detergent….
A més el resultat obtingut és molt visual, representa un arc de Sant Martí fet amb els líquids utilitzats.
Per saber-ne més
Experimentos de densidad – Experimentos fáciles
Torre de líquidos – Escuela de verano para docentes