Intercanvi d’experiències a la llar d’infants

Nom de l’experiència

Intercanvi d’experiències a la llar d’infants – 7021051702

Modalitat i tipus d’activitat formativa

Formació individual. Grup de treball

Curs escolar

2017-18

Formadora

Montse Baliarda Fàbregas

Contextualització

Intercanvi d’experiències a llar d’infants (30h) – Educació infantil – 1r cicle. Grup de treball

Objectius

Organitzar trobades entre centres.
Potenciar el treball i les relacions entre docents de diferents centres.
Compartir informacions relacionades amb ESPAIS, MATERIAL I TEMPS.
Definir el rol de l’adult com a facilitador d’aprenentatge.

DESCRIPCIÓ DE L’ACTIVITAT D’APROFITAMENT / TRANSFERÈNCIA DE LA FORMACIÓ
Nivell 2: Aprofitament en termes d’aprenentatge

L’avaluació de l’aprofitament en termes d’aprenentatge consisteix en l’elaboració i la realització d’activitats al llarg de la formació, orientades a l’aplicació a l’aula, per tal que hi hagi evidències justificades que s’ha après el que s’explicita en els objectius i en els criteris d’avaluació de l’activitat.
La responsabilitat de dur a terme aquesta avaluació és de la persona formadora. Les unitats i les institucions organitzadores han de vetllar perquè es realitzi i facilitaran les eines necessàries a les persones formadores.

Objectiu

L’objectiu principal és la reflexió i l’intercanvi d’experiències. Per tant, és una tasca que posteriorment els diferents equips hauran d’aplicar partint de la seva realitat. A través del portafolis és farà un recull de les idees generals que s’han tractat, dels resultats de les dinàmiques que s’ha dut a terme, de les posades en comú, de les reflexions a arrel de les lectures d’articles… però no hi ha un objectiu establert, més que la reflexió i el replantejament vers els espais i els materials que oferim als infants; com organitzem el temps de vida quotidiana a la llar d’infants; i la pròpia actitud que tenim l’adult, com a acompanyant.

Continguts

Organització de trobades entre centres.
Potenciació del treball i de les relacions entre docents de diferents centres.

Espais, materials i temps
  • Espai interior
  • Espai exterior
Actitud de l’adult
  • Adult acompanyant i guia
  • Respecte
Metodologia

La metodologia és activa, dinàmica i participativa.
Els assistents s’han d’haver llegit les lectures corresponents per tal de fer-ne la reflexió, han d’aportar les seves experiències i coneixements per tal de compartir-ho entre tots i que això generi debat o discussió, han de ser sincers i compartir les seves pors vers aquests nous plantejaments, o les seves motivacions… han de participar activament de les sessions i treure’n profit.

Criteris d’avaluació

Es valorarà la participació dels membres del grup de treball. Es lliuren articles, es mostren imatges, es reflexiona sobre la pròpia pràctica… per tant, el simple fet que els membres d’aquest grup de treball parlin, s’expresin, justifiquin, expliquin….significarà que per ells, és profitós i de qualitat a nivell general. Això si, cadascú ho aplicarà a la realitat del seu centre, en la mesura del que li sigui possible, i en la mesura del convenciment que hi tinguin com a equip.

Termini i format de presentació

Es va elaborant un portafolis amb tot el que anem treballant: dinàmiques, posades en comú, reflexions, articles…

TREBALLS DELS ASSISTENTS

S’ha elaborat un portafoli en el que queda manifest l’elaboració i la realització d’activitats al llarg de la formació, orientades a l’aplicació a l’aula.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>