Nom de l’experiènciaEl restaurant obert – 7022081702 Modalitat i tipus d’activitat formativaFormació en centre |
Curs escolar2017-18 FormadoraCarme López Romero |
|
Objectius de l’activitat formativaSuperar les competències bàsiques amb autonomia en el treball. |
DESCRIPCIÓ DE L’ACTIVITAT DE TRANSFERÈNCIA DE LA FORMACIÓ |
Nivell 3: Transferència immediata
L’avaluació de la transferència immediata té lloc durant i en acabar l’acció formativa.
El seu objectiu és comprovar, amb evidències justificades, que s’estan aplicant de forma raonada propostes relacionades amb els continguts de l’activitat i les línies de treball a seguir per consolidar-les.
Un exemple d’evidències de transferència immediata pot ser el disseny, l’experimentació i l’avaluació d’una seqüència didàctica, d’una activitat, d’una estratègia… a la pràctica docent.
L’avaluació de la transferència immediata es durà a terme en les modalitats de formació en centre i per a centres.
Aquesta avaluació és responsabilitat de l’equip directiu del centre, que la podrà contrastar amb l’equip de centre o de coordinació de l’activitat o amb la persona formadora segons cada modalitat. Les unitats i les institucions organitzadores vetllaran perquè es realitzi, i facilitaran les eines necessàries per fer-la.
Objectius
Donar eines al professorat per treballar amb alumnes d’una aula oberta no conductual. En el marc d’un procés d’ensenyament-aprenentatge competencial.
Treballar en els alumnes la responsabilitat en el treball, l’augment de la seva autoestima, el sentit crític del propi treball i l’autoexigència per millorar el rendiment en el seu procés d’aprenentatge.
Aprendre a treballar les competències bàsiques amb autonomia en el treball.
Ensenyar als alumnes a millorar les habilitats socials per afavorir la seva inserció social, laboral i escolar.
Metodologia
El que es pretén amb la formació és que els plantejaments teòrics que es treballen en el curs tinguin una plasmació directa i clara en les activitats de l’aula. En aquest cas, en tractar-se d’una aula oberta real, les tasques es dissenyen per tal de poder treballar competencialment els continguts de manera transversal i que el resultat sigui que l’aprenentatge que reben els alumnes sigui enriquidor des del punt de vista acadèmic i personal.
Si bé l’objectiu principal quant als continguts és clar (el que marca el currículum de 3r d’ESO), la flexibilitat i la mal·leabilitat quant a la metodologia han de ser completes en relació a la competència personal i social, perquè sovint les estratègies i els plantejaments han de modificar-se per les realitats diverses dels adolescents que formen part d’aquest projecte. Aquesta possibilitat d’avaluació continuada per part dels docents, permet un feed-back continuat que facilita la incorporació de propostes de millora com a resposta al treball crític i reflexiu que realitzen.
Criteris d’avaluació
El professorat ha elaborat unes rúbriques per tal de poder avaluar el progrés cognitiu, emocional i l’autonomia en el treball dels alumnes. Aquestes van ser presentades als alumnes i es van consensuar. Així doncs, el treball inicial del professorat va esdevenir un material de debat al qual van afegir les seves aportacions. Aquesta implicació de l’alumnat genera implicació, responsabilitat i augmenta la responsabilitat en el treball i el sentit crític.