Gestió i lideratge a l’aula

Nom de l’experiència

Gestió i lideratge a l’aula – 7021701702

Modalitat i tipus d’activitat formativa

Taller a centre

Curs escolar

2017-18

Formadores

Alejandra Ramírez Anguera
Laura Escalada Villanueva

Descripció

Aquesta formació de centre s’ha desenvolupat en format taller amb l’objectiu de fer un recull de recursos per poder gestionar l’aula amb bones pràctiques d’intervenció i gestió partint de l’educació emocional.

Objectius de l’activitat formativa
  • Conèixer què és l’educació emocional.
  • Conèixer el desenvolupament emocional durant l’etapa escolar.
  • Treballar el concepte d’intel·ligència emocional i competències emocionals.
  • Integrar l’educació Emocional a l’escola
DESCRIPCIÓ DE L’ACTIVITAT D’APROFITAMENT / TRANSFERÈNCIA DE LA FORMACIÓ
Nivell de transferència de l’activitat

Nivell 2: Aprofitament en termes d’aprenentatge

L’avaluació de l’aprofitament en termes d’aprenentatge consisteix en l’elaboració i la realització d’activitats al llarg de la formació, orientades a l’aplicació a l’aula, per tal que hi hagi evidències justificades que s’ha après el que s’explicita en els objectius i en els criteris d’avaluació de l’activitat.
La responsabilitat de dur a terme aquesta avaluació és de la persona formadora. Les unitats i les institucions organitzadores han de vetllar perquè es realitzi i facilitaran les eines necessàries a les persones formadores.

Nivell 3 de transferència

L’avaluació de la transferència tracta de comprovar el grau en què els coneixements, les habilitats i les actituds apresos durant la formació generen millores en l’actuació docent a l’aula i al centre.
Pretén identificar què s’ha incorporat que signifiqui una millora en l’actuació docent en relació amb el propi punt de partida i l’horitzó que marquen els objectius i els criteris d’avaluació de l’activitat formativa.

Objectius de l’activitat de transferència
  • Reflexionar sobre la importància de treballar les emocions per a millorar l’aprenentatge.
  • Generar un recull de recursos, posar-nos d’acord entre companys/es.
  • Crear una programació real i assolible per a l’aula i per als diferents cicles.
Metodologia

La metodologia és altament col·laborativa i activa; menys la primera sessió (que va ser expositiva per part de les formadores) cada persona del grup ha de preparar  una dinàmica, que durà a terme a la seva aula durant la setmana. Posteriorment cada assistent explicarà la dinàmica al curs i, a partir de l’experiència viscuda, es generarà un debat. Aquest debat és el punt de partida per crear entre tots i totes noves dinàmiques que s’afegiran al nostre recull final.

Criteris d’avaluació

Es valorarà les aportacions que, tant individualment o com a grup es facin dins de la sessió del curs. Aquestes aportacions seran fruit de jocs i dinàmiques que els docents aplicaran als nens i nenes del seu grup-classe. Per cada sessió de formació es recolliran les diferents evidències (en qualsevol format) i es reflexionaran, arribant entre tots i totes a conclusions comuns. Es valorarà

• La implicació dels assistents i assistents.
  • La participació a l’hora de valorar les activitats i dinàmiques proposades.
  • La feina en equip per arribar a aconseguir l’objectiu proposat.
Termini i format de presentació

El taller està basat en les contribucions que els i les participants (tant mestres com formadores) aportin a les sessions. En cada sessió es farà un recull de les evidències i, a partir de aquí, es configurarà la sessió. Les formadores faran una recopilació de material, experiències i material audiovisual. Les evidències es recullen cada setmana i es documenten (vídeos i fotos).

TREBALLS DELS ASSISTENTS
Títol