Nom de l’experiènciaGestió i lideratge a l’aula – 7021701702 Modalitat i tipus d’activitat formativaTaller a centre |
Curs escolar2017-18 FormadoresAlejandra Ramírez Anguera |
|
DescripcióAquesta formació de centre s’ha desenvolupat en format taller amb l’objectiu de fer un recull de recursos per poder gestionar l’aula amb bones pràctiques d’intervenció i gestió partint de l’educació emocional. Objectius de l’activitat formativa
|
DESCRIPCIÓ DE L’ACTIVITAT D’APROFITAMENT / TRANSFERÈNCIA DE LA FORMACIÓ |
Nivell de transferència de l’activitat
Nivell 2: Aprofitament en termes d’aprenentatge
L’avaluació de l’aprofitament en termes d’aprenentatge consisteix en l’elaboració i la realització d’activitats al llarg de la formació, orientades a l’aplicació a l’aula, per tal que hi hagi evidències justificades que s’ha après el que s’explicita en els objectius i en els criteris d’avaluació de l’activitat.
La responsabilitat de dur a terme aquesta avaluació és de la persona formadora. Les unitats i les institucions organitzadores han de vetllar perquè es realitzi i facilitaran les eines necessàries a les persones formadores.
Nivell 3 de transferència
L’avaluació de la transferència tracta de comprovar el grau en què els coneixements, les habilitats i les actituds apresos durant la formació generen millores en l’actuació docent a l’aula i al centre.
Pretén identificar què s’ha incorporat que signifiqui una millora en l’actuació docent en relació amb el propi punt de partida i l’horitzó que marquen els objectius i els criteris d’avaluació de l’activitat formativa.
Objectius de l’activitat de transferència
- Reflexionar sobre la importància de treballar les emocions per a millorar l’aprenentatge.
- Generar un recull de recursos, posar-nos d’acord entre companys/es.
- Crear una programació real i assolible per a l’aula i per als diferents cicles.
Metodologia
La metodologia és altament col·laborativa i activa; menys la primera sessió (que va ser expositiva per part de les formadores) cada persona del grup ha de preparar una dinàmica, que durà a terme a la seva aula durant la setmana. Posteriorment cada assistent explicarà la dinàmica al curs i, a partir de l’experiència viscuda, es generarà un debat. Aquest debat és el punt de partida per crear entre tots i totes noves dinàmiques que s’afegiran al nostre recull final.
Criteris d’avaluació
Es valorarà les aportacions que, tant individualment o com a grup es facin dins de la sessió del curs. Aquestes aportacions seran fruit de jocs i dinàmiques que els docents aplicaran als nens i nenes del seu grup-classe. Per cada sessió de formació es recolliran les diferents evidències (en qualsevol format) i es reflexionaran, arribant entre tots i totes a conclusions comuns. Es valorarà
- La implicació dels assistents i assistents.
- La participació a l’hora de valorar les activitats i dinàmiques proposades.
- La feina en equip per arribar a aconseguir l’objectiu proposat.
Termini i format de presentació
El taller està basat en les contribucions que els i les participants (tant mestres com formadores) aportin a les sessions. En cada sessió es farà un recull de les evidències i, a partir de aquí, es configurarà la sessió. Les formadores faran una recopilació de material, experiències i material audiovisual. Les evidències es recullen cada setmana i es documenten (vídeos i fotos).
TREBALLS DELS ASSISTENTS |
Nom |
Títol |
Fotos | Aquí |
Vídeo | |
Documents |
|