|
|
Nivell educatiu
Cicle Mitja – 4t de Primària
Centre
Escola Prat de la Riba – Reus
Docent responsable
Mònica Gómez Solán
Altres docents implicats
Ana Suárez Baqueró |
Competència/es bàsiques
Competència comunicativa lingüística i audiovisual
Competència en el coneixement i la interacció amb el món físic
Competència artística i cultural
Competència d’aprendre a aprendre
Competència d’autonomia, iniciativa personal i emprenedoria
Àmbit/s, dimensions i continguts
Àmbits |
Dimensions |
Continguts |
Llengua |
Comunicativa |
- Textos de tipologies diverses (text expositiu).
- Estratègies per l’expressió:panificació, producció i revisió.
- Organització i estructura discursiva del text: adequació, coherència i cohesió.
- Morfosintaxi textual: connectors.Lèxic: vocabulari usual i específic.
|
Coneixement del medi |
Salud i equilibri personal |
- El món dels éssers vius.
- Aparells que intervenen en la funció de nutrició de l’ésser humà (aparells respiratori, digestiu, circulatori i excretor) i relació entre ells.
- Principals malalties relacionades amb la funció de nutrició i de relació.
- Hàbits d’higiene, de descans i d’exercici físic que afavoreixen una vida saludable.
- Caracterització de l’alimentació variada i equilibrada com a bàsica per a una vida saludable.
|
Artístic |
Percepció, comprensió i valoració |
- Satisfacció i emoció estètica.
- Propietats dels elements que trobem presents en l’entorn.
|
|
Interacció i producció |
- Interès, valoració i respecte pel fet artístic i per les produccions artístiques pròpies i alienes.
- Satisfacció i emoció estètica.
- Propietats dels elements que trobem presents en l’entorn.
- Produccions artístiques plàstiques.
- Planificació dels processos de producció artística.
|
Valors |
Personal |
- Autoconeixement i autoestima.
- Autonomia i resiliència.
- Responsabilitat i coresponsabilitat.
- Autoregulació de la conducta.
- Gestió de normes i límits.
- Valoració de l’esforç i la motivació.
- Habilitats de pensament.
- Estratègies per al diàleg.
- Sensibilitat, respecte i tolerància envers els altres i la seva diversitat.
- Actitud crítica en l’observació i la interpretació de la realitat.
|
Interpersonal |
- Identificació de les emocions i els sentiments dels altres; empatia.
- Responsabilitat i coresponsabilitat.
- Cooperació, solidaritat i altruisme.
- Autoregulació de la conducta.
- Gestió de normes i límits.
- Habilitats socials.
- Participació en el funcionament de l’aula i de l’escola i en activitats de l’entorn més proper.
- Hàbits cívics i convivència en els diferents àmbits.
|
Social |
- Sensibilitat, respecte i tolerància envers els altres i la seva diversitat.
- Cooperació, solidaritat i altruisme.
- Actituds que contribueixen al benestar emocional del grup.
- Funcionament democràtic; béns comuns i serveis públics.
|
Descripció de l’experiència
Aquesta activitat és la primera vegada que la realitzem a la nostra escola.
Aquest any hem obert l’aula de ciències i intentem a través de l’experimentació i el treball en grup que l’alumne passi a ser un element actiu en el seu aprenentatge.
Hem dedicat unes 5 sessions en la investigació, elaboració de la maqueta i preparació de l’exposició oral (treball del text expositiu) per saber-ho explicar al públic de la Fira de ciències
La metedologia a seguir és el treball cooperatiu (per això és tant important l’àmbit d’educació en valors).
Es van realitzar diferents grups que van haver de parlar i pactar com farien la seva maqueta.
Recursos
L’activitat la vam realitzar amb mig grup a l’aula de ciències.
Els recursos utilitzats van ser:
- Internet: per investigar.
- Material plàstic per realitzar les maquetes: capses de cartró, ampolles de plàstic, plastilina, tubs de plàstic…
Valoració
L’activitat va ser molt positiva. Els nens/es realitzant la maqueta van entendre més fàcilment el complex funcionament del cor i del sistema circulatori. A més van haver d’aprendre a treballar en grup.
Per saber-ne més
Podeu trobar més informació al bloc de l’escola