XI Jocs Florals Escolars de Catalunya

El Departament d’Educació convoca els XI Jocs Florals Escolars de Catalunya amb l’objectiu de promoure l’escriptura tant en prosa com en poesia en infants i joves de sis a divuit anys.

Us adjuntem les bases de participació.

Disposeu d’un recull de recursos i eines a la mateixa web que podeu fer servir (Araescric, El gust per la lectura, Posseir la poesia…).

Volem destacar la categoria H del conte il·lustrat i us animem a participar-hi. Està adreçada a tot l’alumnat de primària i també d’educació especial. El propòsit és promoure la creació literària potenciant el treball interdisciplinari des de l’àmbit lingüístic, l’àmbit digital i l’àmbit artístic. En aquesta categoria s’han d’abordar noves tècniques narratives com el guió, la llengua oral, la banda sonora i la dimensió visual i plàstica.
En el blog Conte audiovisual il·lustrat podeu trobar una proposta per treballar el conte audiovisual com a projecte de treball interdisciplinari, així com un llistat de recursos d’àudio i vídeo que es pot utilitzar per a l’elaboració del conte audiovisual.
Aprofitem per enviar les bases d’aquesta categoria.

Us recordem que des del CRP ens oferim a fer-vos un cop de mà amb les necessitats tècniques que us calguin.

Amb alguna diferència respecte al curs passat, cal tenir en compte que els treballs presentats, només un per categoria, han de ser:
1. Col·lectius, mínim 3 alumnes i màxim 5 alumnes, a les categories A1, B1, C1,D1, D2, E1 i E2. No s’acceptaran treballs amb 1 alumne autor ni amb 2 alumnes autors.
2. Individuals o col·lectius a les categories A2, B2 i C2. Si el treball és col·lectiu, mínim 3 alumnes i màxim 5 alumnes. No s’acceptaran treballs amb 2 alumnes autors.
3. Individuals a les categories F1, F2, G1 i G2.

Us animem a participar en aquesta edició. Podeu fer les inscripcions fins dimarts 20 de febrer mitjançant aquest formulari INSCRIPCIÓ XI JOCS FLORALS ESCOLARS DE CATALUNYA 2024.

Recordeu que Els Jocs Florals Escolars de Catalunya s’organitzen en dues fases:

Fase Territorial, consta de dos moments:

● Els Serveis Educatius realitzen la fase de preselecció de la qual surten els treballs que es presentaran a la semifinal.
● El veredicte de la fase Territorial dels XI Jocs Florals es farà públic en l’acte presencial del 23 de maig a l’Institut Alexandre Satorras de
Mataró. Els treballs premiats participaran en la Fase Nacional.

Fase Nacional:

● Els premiats de la Fase Territorial de Maresme – Vallès Oriental participaran en l’acte final dels XI Jocs Florals Escolars de Catalunya el 8
de juny (lloc a determinar).