UD: La nostra petjada ecològica

Aquesta unitat didàctica està centrada en el desenvolupament sostenible i el consum responsable per la rellevància social i ambiental de les conseqüències del model de consum establert a nivell global, en concret pel que fa a productes alimentaris. Cal establir mecanismes de reflexió sobre aquest model amb l’alumnat: Què mengem? D’on provenen els aliments? Quin és el cost energètic i la petjada ecològica que es generen en consumir els productes? Com es gestiona l’excedent de producció que deriva en malbaratament alimentari? De quina manera podem actuar per minimitzar els riscos ambientals i socials?. Mitjançant el desenvolupament del pensament crític, es pretén que l’alumnat analitzi les causes i les conseqüències d’un consum responsable, i que d’aquesta reflexió es derivi un canvi en les pràctiques i els hàbits de consum quotidians, dins i fora de casa, així com la consciència d’estar contribuint a la justícia social.

La podreu descarregar de la web Kaidara