Taller de Lectura en Veu Alta

Una activitat que oferten des del Servei de Biblioteques de la Generalitat i el Grup Enciclopèdia en el marc del certamen de lectura en veu alta.

Es tracta d’un taller de Lectura en Veu Alta que es realitzarà de forma virtual el 12 d’abril a les 18.00 h.

Les inscripcions es faran des de la Biblioteca Pompeu Fabra de Mataró, com a cap comarcal.

Cal inscripció prèvia ja que hi ha places limitades. Qui estigui interessat pot contactar directament amb la Biblioteca de Mataró (b.mataro.pf@diba.cat   93 741 29 20) o fer-ho a través de la Juana de Haro, directora de la biblioteca M. Serra i Moret de Pineda de Mar (deharohj@diba.cat)

Els tallers de lectura en veu alta tenen per objectiu promoure la lectura, i en especial la lectura en veu alta, a pares, mares, docents, conductors de clubs de lectura, bibliotecaris i bibliotecàries com a principals motors de la lectura aprofundint en els efectes beneficiosos de la lectura i en concret en la lectura en veu alta en infants i adolescents. També tenen per objectiu afavorir la comprensió lectora, la memòria, ajudar a comprendre l’organització del text, millorar la capacitat d’expressió oral, crear autoconfiança i compartir el plaer de la lectura. El format del taller vol aconseguir que aprendre i divertir-se sigui possible: combina una part teòrica amb activitats pràctiques per aprendre a relaxar-se, projectar la veu, marcar el ritme…

A més dels tallers de lectura en veu alta, els assistents disposaran de recursos online per completar la seva formació.

Objectius del taller

·       Aprendre o millorar la capacitat d’expressar-nos oralment.

·       Incorporar la lectura en veu alta de manera fluïda i natural.

·       Comprendre l’organització del text.

·       Aprendre a relaxar-nos i a superar les pors.

·       Treballar l’entonació, la vocalització, el ritme i la interpretació.

Es combinarà una part teòrica amb activitats pràctiques:

·       LA LECTURA EN VEU ALTA. Aspectes tècnics de l’expressió oral i l’organització del text.

·       DICCIÓ. La importància del treball amb la paraula per millorar l’expressivitat i l’emissió dels textos.

·       CREATIVITAT EN EL TEXT. Oferir recursos lúdics per afrontar els textos des del vessant creatiu.

·       TÈCNIQUES DE RECITACIÓ. Conèixer l’estructura d’un poema. Trucs i tècniques per recitar bé en públic.

Plantejament i característiques del taller

·       La formació es farà a través de la plataforma Zoom.

·       Durada: 1 hora 15 minuts.

·       Capacitat: màxim 30 i mínim 5 participants.

·       El taller l’impartirà la Berta Giraut. BERTA GIRAUT: Llicenciada en Art Dramàtic per l’Institut del Teatre de   Barcelona. Completa la seva formació a l’Amsterdam Art Performing School  i a la Central School of Speech and Drama de Londres.

Altres dates de tallers virtuals de lectura en veu alta a Catalunya.