Sessió formativa 28/01- Observació entre iguals

El Dr.David Duran, està portant a terme una recerca amb l’objectiu de promocionar la dinàmica de la codocència, amb 2 o més docents dins l’aula i el procés a seguir per a l’observació recíproca en parella.

La recerca va iniciar-se en el curs 2019-2020 i es va haver de posposar un curs degut a la pandèmia. Actualment, la nova recerca implica més de 600 docents de mostra entre Catalunya i les Illes Balears.

Objectiu: millorar la pròpia pràctica professional i reforçar la creació d’entorns d’aprenentatge mutu. Reptes i possibilitats d’aquesta pràctica.

El proper divendres 28 de gener de 9.30 a 10.30h podreu escoltar-lo a través de la retransmissió via youtube. Enllaç

David Duran, Doctor en Psicologia, és professor de psicologia de l’educació a la UAB i coordinador del GRAI (Grup de Recerca de l’Aprenentatge entre Iguals) de la UAB i col·laborador de la Xarxa de Competències Bàsiques del Departament d’Educació.  Ha treballat com a professor d’ensenyament secundari i és formador del professorat sobre aprenentatge entre iguals i escola inclusiva. Ell ens destaca:

“La docència compartida -o col·laboració de dos o més professors dins l’aula- és assenyalat com un recurs essencial per l’educació inclusiva, perquè permet atendre millor les necessitats de l’alumnat; i a l’hora com una mecanisme de formació de professorat, perquè els docents poden aprendre un de l’altre”.

Alguns centres de la comarca ja estan experimentant aquesta pràctica cooperativa.

En aquesta ocasió el conferenciant ens mostrarà els resultats de la recerca d’aquest model d’interacció entre docents i la seva prospectiva.