Moodle: canvi de curs

Iniciem nou curs i per molts centres de primària de la nostra zona és el primer cop que heu de plantejar-vos com fer el canvi de curs al Moodle.

Teniu diferents possibilitats que podeu escollir:

1. Si els grups d’alumnes més o menys són els mateixos, canviar el nom del grup-classe al curs de Moodle, buidar o amagar el contingut. El curs que era 5èA, ara és 6èA. Canviar docents si és necessari.
  2. Una altra opció és mantenir els cursos, buidar o amagar els continguts i canviar els alumnes inscrits. 5è A continua sent 5è A. L’avantatge és el reciclatge de continguts i activitats.
  3. La nostra preferida seria crear una categoria que és digui curs 2019-20 i posar tots els grups del curs passat a dins. D’aquesta forma els alumnes poden tornar a visitar la seva classe del curs anterior. A continuació tornar a crear tots els cursos de Moodle nous (60 minuts aprox) i que cada tutor inscrigui els seus alumnes al nou curs buit.

En tots els casos, caldrà donar de baixa els alumnes que deixin el centre i fer l’alta als nous.

Dit això, us podeu trobar en la situació que voleu tornar a carregar a un curs nou aquells continguts que vau utilitzar a una altra escola, amb un altre grup o que us heu trobat al portal Alexandria i us agraden tant. A Moodle ho coneixem com “importar o restaurar” un curs. Això ho poden fer els “professors editors” i a aquest article enllaçat trobareu com fer-ho.

Si sou curioses de mena sempre podeu afegir a la vostra biblioteca personal aquest curs d’autoformació de moodle (només cal contrasenya xtec per accedir-hi)