Les visites a l’exposició de matemàtiques

Després d’haver passat l’equador de les visites itinerants del museu de les matemàtiques, ens hem parat a fer una valoració de com ha anat en general.

Al principi com qualsevol nou projecte que un comença, es tenen els típics temors; anirà bé?, entendran el que els hi volem transmetre?, els hi agradaran els materials?, però sobretot; gaudiran de les matemàtiques?

Sempre quan rebem els grups d’alumnes comencem amb la mateixa pregunta: què creieu o penseu que heu vingut a fer aquí?
Tots responen casi a l’uníson: a fer matemàtiques!

La veritat és que sense que ells s’adonin, ja estan responent d’una manera molt encertada; anem a FER!
I en certa manera tenen tota la raó del món, anem a fer matemàtiques que alhora això engloba, anem a experimentar, a manipular els materials, anem a formular-nos hipòtesis, a predir, a compartir opinions i visions de les nostres teories, anem a calcular i encara podem anar més enllà i resoldre els reptes que se’ns proposen o ens sorgeixen!

Amb aquesta exposició itinerant, el que volem intentar és donar l’oportunitat de tocar, veure i viure les matemàtiques des d’una vessant, perspectiva o dimensió, diferent a la que potser es fan i s’aprenen a les escoles o als instituts. Totes elles vàlides, complementàries i educatives.

Per acabar, ens agradaria anotar unes petites sensacions, pensaments que els nens ens han deixat després d’haver visitat l’exposició:
¡Me ha gustado mucho porque me pensaba que todo seria hablar y al final hemos jugado con las matematicas!
M’ha agradat tota l’exposició perquè el món són matemàtiques!
¡Por un día me habeis hecho que me gusten las matematicas!
No em puc creure que m’agradi un museu de matemàtiques!

I com diria un gran i estimat amic matemàtic:
Eh que és bonic a tot el que poden arribar els alumnes amb les matemàtiques?

I us preguntem: I a vosaltres? Què us aporten les matemàtiques a la vostra vida?

pancarta_web