Formació a centres: La comunicació entre l’escola i les famílies

Des del Servei d’Escola i Famílies s’ha dissenyat, amb col·laboració amb l’experta en comunicació   ANNA RAMIS, una nova proposta formativa titulada “La comunicació entre l’escola i les famílies”.

Aquesta proposta formativa està destinada a tota la comunitat educativa (equip directiu, equip docent, famílies i AFA) i pretén oferir un espai de reflexió a partir d’una diagnosi sobre la pròpia realitat de la comunicació al centre  que provoqui, de manera pràctica i amable, millores concretes en la comunicació entre el centre educatiu i les famílies.

Els objectius generals de la formació són els següents:

1. Reconèixer que la qualitat de les relacions entre els adults (docents i familiars) de la comunitat educativa és el context educatiu per als alumnes.
  2. Adonar-se de l’enriquiment que suposa la confiança entre les persones que formen la comunitat escolar.
  3. Augmentar les capacitats d’escolta activa i de comunicació assertiva dels membres de la comunitat escolar.
  4. Identificar i ser creatiu en la millora i l’ús de canals comunicatius entre centre docent i famílies

Aquest programa formatiu s’ha de dur a terme a principis del 3r trimestre, i suposa una acreditació de 15h pels assistents.  Consta de 4 sessions presencials d’1h i 30m cadascuna; les 3 primeres va adreçada a un col·lectiu diferent:

–         La primera amb l’equip directiu

–         La segona amb el claustre

–         La tercera amb les famílies, especialment la junta de l’AFA

–         La darrera sessió és per a tota la comunitat escolar.

Si el vostre centre està interessat poseu-vos en contacte ràpidament amb el centre de recursos pedagògics.