El nou Erasmus+ ja és vigent, us atreviu?

Erasmus + pel període 2021-2027

Des del SEPI s’ha presentat durant aquesta setmana la valoració de l’anterior programa Erasmus així com el nou, mostrant-ne les diferències.

Els K1 són programes de mobilitat ara tant per alumnat com per a personal dels centres.

Els K2 afegeixen la modalitat de col·laboracions a petita escala afavorint donar l’oportunitat a centres petits i/o amb poca o cap experiència Erasmus.

Perquè des d’aquest nou programa es promociona la inclusió així com la transició digital i la sostenibilitat.

Trobareu la presentació dels diferents programes al canal youtube del SEPIE.

Aquesta és la presentació de K1 per educació escolar.

Aquesta és la presentació dels projectes K2.

El SEPIE també ha publicat la Guia Erasmus+2021 que dona informació sobre els objectius, les prioritats i les característiques principals del nou programa Erasmus+. Trobareu informació específica sobre les noves accions, el procés que caldrà seguir per demanar subvencions i a quins projectes es poden adreçar.

Aquí us enllacem la Convocatòria de propostes 2021 — EAC/A01/2021 on veureu que el termini exhaureix en breu:

Activitats de mobilitat (K1) 11 de maig a les 12.00h.
Activitat d’associacions (K2) 20 de maig a les 12.00h.

Enllaç a pàgina web del SEPIE amb accés a diferents documents de la convocatòria.

Aquí teniu l’enllaç a la pàgina web oficial de la Comissió Europea-Erasmus+

Consideracions generals:

-Cal que qualsevol petició estigui estrictament relacionada amb el projecte propi del centre i que la demanda sigui coherent amb el mateix.

Consideracions a l’hora de demanar programes de mobilitat:

-Regne Unit ja no forma part d’Erasmus+.

-Si fins ara havíeu fet un KA101, KA219 o un KA229. Ara demanareu un KA1.

-Si sou un centre acreditat Erasmus + teniu “carta blanca” i més facilitat a l’hora de fer els tràmits (demanareu un KA121)

-Si no sou un centre acreditat també podeu demanar un programa que serà de durada curta a través del KA122. També podeu unir-vos a un consorci o acollir alumnat i/o professorat.

-Les mobilitats per personal poden ser de 3 tipus: observació, docència o formació.

-Les mobilitats d’alumnat poden ser en grup (mín. 2) o individuals (de curta o llarga durada)

-Si un intercanvi és bidireccional, el centre que us rebi també haurà de sol·licitar el KA1 per tal de rebre la seva subvenció gestionada pel seu organisme nacional.

-Si encara no teniu contacte amb centres de destinació podeu buscar-los a través de: els fòrums eTwinning o a SchoolEducationGateway.

Consideracions administratives:

-Caldrà un representant legal que tingui signatura electrònica de representant de persona jurídica (vincula la persona al centre).

-Per qualsevol tràmit també caldrà tenir un compte EU Login (únic pel centre també) Els comptes ECAS antics s’han transformat.

-Caldrà que el centre tingui un OID (nou sistema de registre d’organitzacions) per la qual cosa cal la informació legal i financera bàsica del centre.

Si el centre ja disposa d’un PIC no caldrà fer tot el tràmit (les dades s’han transferit al Portal del Participant)

Aquest és un identificador únic de la institució que caldrà custodiar.

Des del CRP ens oferim a ajudar-vos i acompanyar-vos en el procés en la mesura de les nostres possibilitats. Animeu-vos!!