Edcamp: Museus i educació

En el moment d’incertesa que vivim, totes les parts involucrades en l’educació dels infants i en el suport a les famílies hem de generar entorns d’aprenentatge compartit per fer-hi front. Una de les maneres de fer-ho possible són les aliances de col·laboració entre museu i escola.

• Escoltar i dialogar. S’ha de treballar tenint en compte l’abans i el després de l’activitat, generant un vincle amb els infants i no com a experiències aïllades. No podem perdre, mai, la idea de conversa: totes les veus han de tenir el seu espai, sobretot la de les criatures.
  • Fer xarxa, fer comunitat. Perquè en aquest camí compartit, totes som educadores i educadors, independentment de si som a l’escola, a l’empresa o al museu: hem de construir comunitats d’aprenentatge creant equips educatius al voltant dels territoris, dels barris, dels museus, de les escoles.
  • Equilibri entre la virtualitat i la presència. El confinament provocat per la Covid-19 ha posat de manifest la necessitat d’accelerar la digitalització en els museus i la necessitat de connectar amb les escoles i les famílies per oferir tota la seva essència. El que és virtual no pot, de cap manera, almenys en el cas dels museus, prescindir quan sigui possible i de la manera que sigui possible del que és presencial.

Per això ens fa molta il·lusió tirar endavant aquesta proposta i celebrar un Edcamp Online Museus i Educació amb totes vosaltres!

L’Edcamp es durà a terme el proper 30/01/2021 i es farà en format online a través de videoconferències simultànies. La proposta de temes de conversa es realitzarà previ a l’Edcamp.Des d’avui fins al 25 de gener podeu accedir al  Padlet i proposar què voleu compartir com a tema de conversa. L’equip organitzador de l’Edcamp Museus i Educació organitzarà aquests temes per crear el mapa de sessions amb els enllaços a les videoconferències per tal de compartir-ho amb vosaltres abans del 30 de gener.

La idea és que així les participants pugueu anar pensant en quina conversa us interessa més participar ja tingueu el link per accedir-hi.

Animeu-vos i inscriviu-vos a l’Edcamp Educació i Museus online!

Us esperem el proper 30 de gener!

Aquest Edcamp és impulsat per l’equip organitzador compost per membres dels següents museus i entitats:

Museu de l’Empordà

Museus d’Esplugues

Museu del Ferrocarril de Catalunya

Museu del Suro de Palafrugell

Amb la coordinació d’Adhoc Cultura

Data i horari

Dissabte 30 de gener de 09.30 a 12.30 hrs

• 09.30 – 09.40 hrs Comprovació de connexions
  • 09.40 – 10.00 hrs Benvinguda i presentació (videoconferència conjunta)
  • 10.00 – 10.55 hrs 1ª sessió de conversa (videoconferències simultànies)
  • 10.55 – 11.05 hrs Canvi de sessió, cafè/té
  • 11.05 – 12.00 hrs 2ª sessió de conversa (videoconferències simultànies)
  • 12.00 – 12.20/12.30 hrs Tancament i cloenda (videoconferència conjunta)

Equipament

Consells per a fer un bon debat a l’Edcamp Online:

– Utilitza auriculars, així evitaràs que la resta de participants sentin sorolls de fons i que es puguin acoblar a la conversa.

– Si utilitzes mòbil o tauleta, descarrega’t l’app de Meet de Google, si utilitzes ordinador, utilitza el Chrome com a navegador.

– Pots descarregar-te l’extensió del Chrome pel Meet “Google Meet Grid View“, així podràs veure a tots els participants alhora a la pantalla 😉

– Finalment, recomanem desactivar el micròfon quan no estiguis parlant, ja que així el so de la conversa serà molt més net. Quan vulguis participar, torna’l a activar i digues la teva. I sobretot, no tinguis vergonya ni por a dir el que penses i sents, que el format online no et privi de gaudir d’un gran matí ple d’aprenentatges i bons moments!

Un parell de dies abans de l’#EdcampTornada enviarem a tots els participants un correu recordatori amb tota la informació a tenir en compte i amb el mapa de sessió definitiu, per tal que l’experiència d’aquest Edcamp Online sigui la millor possible!