Context educatiu: Quan la guerra entra a l’aula

“Pensar que l’alumnat queda al marge del que succeeix al seu voltant és quelcom que, a hores d’ara, totes les persones tenim clar que és una fal·làcia. Aquests dies, que vivim immersos en les horribles notícies que arriben des d’Israel, es fa difícil pensar en què deuen entendre o no, els nens i les nenes d’edat escolar si la majoria dels adults no sabem explicar la complexitat del conflicte que fa anys que dura. No sé si els lectors seran capaços de perdonar-me la col·loquialitat, però crec que exemplifica perfectament el que vull explicar: Tinc un fill de 10 anys a qui no hem parlat d’aquest conflicte i amb qui no mirem el telenotícies i fa dos dies que ens pregunta si entrarem en guerra o no perquè al pati de l’escola, els amics en parlen, i li han dit que sí que ens involucrarem a la guerra. És evident, doncs, que vulguem o no, la guerra entra a l’aula i cal donar-hi resposta.”
Maria Feliu i Torruella (Universitat de Barcelona)

Us deixem algunes propostes:

Aquest llibre de l’editorial Graó adreçat a docents: “Quan la guerra entra a l’aula

Aquest article: “Com explicar la guerra als nens”

I com sempre l’informatiu infantil InfoK