Maletes pedagògiques de Natura

La Tordera: un recurs educatiu a l’abast

Material que té com a objectiu facilitar l’estudi de la Tordera i per tant apropar aquest riu a l’alumnat de la zona. Està pensat per treballar en tres moments diferents:

1. Abans de la sortida: amb material de consulta i fitxes de treball.
  2. La sortida al riu: hi ha la possiblitat de treballar el curs alt i mitjà; el curs mitjà i baix amb la desembocadura; o un recorregut al llarg del riu. Per treballar durant la sortida es fan servir les motxilles on hi ha material corresponent.
  3. Després de la sortida: recull de dades, resum i opinions.

Per saber-ne més… (sites en procés s’actualització)

La potabilització de l’aigua

Material per a realitzar la pràctica de simulació del funcionament d’una planta potabilitzadora en algun dels seus passos fonamentals: fase de floculació i sedimentació, i fase de filtració.

Maleta de la Riera de Pineda

Material didàctic per estudiar la riera de Pineda i reconèixer els seus valors naturals i socioculturals.

Conté material d’informació pel professorat i material de treball per l’alumnat.

De l’hort a casa

La maleta pedagògica de l’hort a casa  és un recull de materials didàctics adreçats a l’alumnat i el professorat de primària i secundària.

En l’interior de la maleta es troben propostes d’activitats fàcils d’integrar en projectes escolars destinats a desenvolupar competències orientades a fer un ús responsable dels recursos naturals i tenir cura del medi ambient.

Guia del professorat