Seminari web per presentar el programa OpenCohesion School (ASOC). 2 de desembre.

OpenCohesion School és un programa educatiu interdisciplinari innovador per a les escoles de secundària per promoure la supervisió ciutadana de les finances públiques mitjançant l’ús de les dades obertes i les tecnologies de la informació i la comunicació.

El projecte es planteja tres grans objectius:

• Donar a conèixer les actuacions que es realitzen amb el finançament de la Unió Europea a través dels fons de la política de cohesió.
  • Introduir els conceptes de transparència i de dades obertes i ensenyar a utilitzar-les a través d’un exercici pràctic.
  • Sensibilitzar sobre la importància de la implicació ciutadana en l’auditoria de les polítiques públiques.

El projecte afavoreix el desenvolupament d’habilitats digitals, estadístiques i d’educació per a la ciutadania, i permet a l’alumnat descobrir com les polítiques públiques incideixen als llocs on viuen. Al llarg de tot un curs acadèmic, alumnat i professorat desenvolupen l’auditoria ciutadana analitzant l’impacte d’un projecte finançat amb fons de cohesió en el seu territori, i comuniquen els resultats obtinguts amb l’ajuda de tècniques periodístiques.

Al final de curs se celebra una trobada de totes les escoles catalanes participants on es compartiran els projectes treballats.

A Catalunya el projecte comença durant el curs 2019-2020 amb un pla pilot amb la implicació d’equips de 5 instituts diferents. Després de l’èxit de la primera edició, el curs 2020-2021 comença amb la participació d’una quinzena d’equips de 10 centres docents diferents, i es realitza en el marc del Servei Comunitari que es realitza a 3r i 4t d’ESO.

L’edició d’aquest any ja està engegant, aquí teniu la sessió de presentació:

Seminari web per presentar el programa OpenCohesion School (ASOC)

Dia: 2 de desembre     Hora: 10:30-11:15 h

Inscripció