Jornades Ara és demà

20161118-araesdema1

En el marc del debat Ara és demà s’han convocat tres jornades presencials, en les quals s’aborden els temes de les ponències

“Els pilars del sistema educatiu”
“L’arquitectura del sistema educatiu”
“El centre educatiu”
“El professorat”
“L’alumnat”

La primera jornada del 14 de gener va tractar “Els pilars del sistema educatiu” i “L’arquitectura del sistema educatiu”. Podeu consultar els vídeos.

La segona jornada del 4 de febrer va tractar “El centre educatiu“, de Francesc Pedró, i “El professorat“, de Miquel Martínez.

Les experiències que s’hi presenten estan relacionades amb alguna de les propostes exposades a les ponències de referència. En cada espai es presenten tres experiències i després s’obre un torn de preguntes i debat per part dels assistents a la sala.

La tercera jornada del 4 de març de 2017, es basa en la ponència “L’alumnat”, de Neus Sanmartí, tindrà un format i un contingut diferent de les anteriors. La primera part consistirà en una taula rodona amb tres experts que tindrà com a eix “Com aprenen els alumnes”. En la segona part els alumnes seran els protagonistes i ells mateixos exposaran la seva visió sobre el sistema educatiu actual i sobre com hauria de ser en el futur.

El 18 de març de 2017 es durà a terme la jornada de cloenda, en la qual els autors de les ponències faran un retorn de les aportacions que les persones participants en el debat hagin realitzat a través dels diversos canals de participació previstos. A continuació s’obrirà un torn d’intervencions amb els assistents per debatre les conclusions de cada ponència.

Abans de cada jornada, les persones interessades han d’omplir el formulari d’inscripció, en el qual s’ha de concretar a quin espai volen participar en la segona part de la jornada. La setmana abans de la jornada, les persones inscrites reben un correu electrònic de confirmació de la inscripció, en el qual es notifica l’espai assignat per a la segona part. En el programa de cada jornada es detallen els espais i els continguts.