Experiències d’aula d’educació per la pau i la justícia global.

Des de l’Escola de Cultura de Pau de la UAB ens proposen 3 noves guies didàctiques, recollides en la col·lecció Experiències de pensament crític,  on expliquen tres experiències d’educació per la pau i la justícia global des del pensament crític a l’aula realitzades el curs 2021-2022 i sistematitzades per tres centres.  Educar per a la pau en el context actual  demana, entre d’altres continguts, tractar el concepte d’interdependència entre persones, i d’aquestes amb l’entorn. També demana desenvolupar competències clau per conviure en aquest context com la cooperació, la coresponsabilitat i el pensament crític.

1. Conflictes armats i ecofeminisme. Guia pedagògica i experiència d’aula. Escola Torres Jonama.
  1. La Gran Guerra. Conflictes armats i dimensió de gènere en temps de pandèmia. Guia pedagògica i experiència d’aula.  IES Ca’n Oriach.
  1. Projecte Refugi. Conflictes armats, desplaçament forçat i pandèmia. Guia pedagògica i experiència d’aula. IE Sant Esteve.

Aquestes experiències que us poden ser útils per treballar el vector  de promoció d’una ciutadania democràtica, crítica i compromesa amb consciència global, que podeu trobar a la pàgina “El nou currículum, una oportunitat per aprendre amb sentit”.