Joves i Mobilitat, concurs educatiu…SdA?

El concurs educatiu de Joves i Mobilitat, organitzat pel RACC i el Servei Català de Trànsit en col·laboració amb el Departament d’Educació, adreçat a joves de 12 a 18 anys, enguany el concurs es centra en la temàtica de  “La convivència en mobilitat. Què en pensen els joves?”

El concurs, que compta també amb la col·laboració de diferents patrocinadors, té com a objectiu promoure actituds i valors de mobilitat segura, sostenible i responsable entre els adolescents catalans.

Amb la reforma de la Llei Orgànica d’Educació (LOMLOE), l’educació viària va passar a formar part del currículum escolar de Secundària i Batxillerat el curs 2022-2023.

Un dels objectius d’aquesta reforma és que els i les alumnes adquireixin els bons hàbits d’una mobilitat segura, sostenible i responsable.

EL REPTE DE LA #17A EDICIÓ

Es tracta d’una temàtica que vol fer valdre el fet de conviure amb altres maneres de transport que estan influint en la mobilitat i la  convivència. I és que cada dia ens movem pels carrers dels nostres pobles i ciutats de diferents maneres: a peu, amb transport públic, amb cotxe, amb moto, amb bicicleta, amb patinet, etc.
Ho fem compartint un mateix espai urbà, limitat i cada vegada més compartit, on hem de conviure complint les normes bàsiques, buscant la màxima agilitat, garantint la seguretat viària i donant sempre prioritat als usuaris més vulnerables com són els vianants, els ciclistes i els motoristes.
Es proposa als joves que reflexionin sobre la importància d’assumir la corresponsabilitat que ens pertoca i posar-se en el lloc dels ciutadans que es desplacin en diferents modes de transport urbà, ja que en mobilitat tots juguem diferents rols en moments diferents.

Joves i Mobilitat consta de tres categories adreçades a joves, a les quals es pot optar indistintament, una categoria per a educadors i una categoria adreçada a centres d’ensenyament.

A les persones joves participants se’ls hi demana una de les següents propostes:

• Anunci gràfic
  • Vídeo per a Instagram
  • Projecte de millora de la seguretat viària

CATEGORIES DEL CONCURS

BASES DEL CONCURS

Per tal de treballar-ho a les aules o a casa, “Joves i Mobilitat” aporta diferents recursos informatius sobre la temàtica d’enguany, a més de propostes didàctiques sobre mobilitat, seguretat viària i convivència. RECURSOS

La presentació de treballs es pot fer ja mitjançant un tutor o monitor a través de la web abans del 19 d’abril de 2024.

Per a més informació i fer la inscripció podeu accedir a www.jovesimobilitat.cat