Compartim experiències! Beebots a infantil

OBJECTIUS D’APRENENTATGE

(Què volíem que aprenguessin i per què?)

-Iniciar-se en les habilitats que requereix el Pensament Computacional: orientació espacial, lògica.

-Treballar la numeració i la seva representació gràfica diversa.

-Treballar de manera cooperativa amb els companys/es.

-Comprendre el significat dels símbols de la bee-bot.

CRITERIS D’AVALUACIÓ (Com sabem que ho han aprés?) SI FA EL SEGÜENT:

-Raona la decisió que pren quan introdueix les ordres de la bee-bot.

-Diferencia els diferents passos que ha de seguir per arribar a l’objectiu: dos endavant, un gir,…

-Identifica els nombres 4 i 7 i les diferents representacions d’aquests.

CONTINGUTS DESCOBERTA D’UN MATEIX

-Escolta activa

DESCOBERTA DE L’ENTORN

-Manipulació de robots de terra.

-Aplicació d’estratègies matemàtiques per planificar el camí.

-Iniciació al llenguatge de la programació.

COMUNICACIÓ I LLENGUATGES

-Reconeixement de diferents representacions gràfiques dels nombres.

-Reconeixement i ús de llenguatge matemàtic: símbols.

INTRUMENTS D’AVALUACIÓ INICIAL:

Coneixements previs sobre les bee-bots. Pluja d’idees: què són, què fan, perquè serveixen els  símbols que tenen al damunt, …. Deixarem que els infants parlin i diguin la seva. Les posarem a prova, tocarem els botons,…

FORMATIVA: A partir de l’observació. Comprovarem si:

-Descodifica i utilitza correctament els símbols de la beebot.

-Accepta l’error com a part del procés de resolució de problemes.

-Reconeix els nombres i les seves diferents representacions.

NOM DE L’ACTIVITAT

I/O UNITAT DIDÀCTICA

Comptem amb les BEE-BOTS.
NIVELL, CICLE AGRUPAMENT P4 i P5. Grup barrejat
BREU DESCRIPCIÓ L’activitat consisteix en trobar el camí que porti  la bee-bot cap el nombre que l’alumne li toqui, si és de P4 el 4 i si és de P5 el 7. Aquest nombre estarà  representat  en el tapís de diferents maneres: amb la seva grafia, amb  puntets o amb la seva quantitat.
TEMPORITZACIÓ Segon trimestre del curs. Dues setmanes
SESSIÓ 1: Exploració lliure amb les bee-botS. Aprenem a utilitzar-les, cada símbol què significa: Girar, amunt- avall, parar, esborrar,…
SESSIÓ 2: Presentem l’activitat i la desenvolupem. En el tapís 4×6 es posen els nombres 4 i 7 representats de diferent manera: numèrica , amb punts ( com si fos un dau) i amb la seva quantitat.

Els alumnes de P4 hauran de trobar el nombre 4 a la quadrícula i dirigir la  bee-bot cap allà. Els companys  poden ajudar, és un treball d’equip.

Els infants de P5 hauran de fer el mateix amb el nombre 7.

MATERIAL DE PRÉSTEC AL CRP
Maleta pedagògica “Bee-bot” 
MALETA AMB:

  • 6 Bee-bots recarregables. (2 abelles sense so)
  • 1 estació de recàrrega per 6 Bee-bots.
  • 6 cables USB de càrrega individual.

CARPETA AMB:

  • 1 làmina din A4 plastificada amb les instruccions de funcionament dels botons.
  • 1 tapís amb quadrícula del conte de LA CAPUTXETA VERMELLA (24 làmines din A4 numerades) i les instruccions de muntatge.
  • 1 plantilla din A4 plastificada i una còpia a paper de PROGRAMEM BEE-BOT.
  • 1 funda de plàstic amb un RECULL DE PROPOSTESD’ACTIVITATS en imatges.
  • 1 funda plastificada amb TARGETES per col·locar al tapís.
  • 1 dossier amb el recull d’experiències amb Bee-bots del grup de treball “El racó de robòtica a infantil i CI” del CRP Maresme II curs 2017/18.

2 TAPISSOS LINEALS 10X1

2 TAPISSOS QUADRICULATS 4X6

2 TAPISSOS QUADRICULATS 6X8

FULL DE SEGUIMENT  (QUÈ M’EMPORTO I QUÈ TORNO)

MATERIAL QUE EL CENTRE COMPARTEIX Targetes amb diferents representacions dels nombres 4 i 7. Enllaç al document.
EVIDÈNCIES DE L’ACTIVITAT
Nom del centre i docent Escola Montpalau de Pineda de Mar.

Docents:  Lídia Bachs,Verònica  Duran i M Àngels Espinosa.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>