Us recordem que al CRP Maresme II disposem d’una maleta pedagògica de Bee Bots. Us animeu a portar-les a la vostra aula? Demaneu-les en préstec a través del correu electrònic del CRP a8930008@xtec.cat o per telèfon 937625004.
Aquí us deixem l’experiència que ens va compartir l’Escola Montpalau.
OBJECTIUS D’APRENENTATGE
(Què volíem que aprenguessin i per què?) |
-Iniciar-se en les habilitats que requereix el Pensament Computacional: orientació espacial, lògica.
-Treballar la numeració i la seva representació gràfica diversa. -Treballar de manera cooperativa amb els companys/es. -Comprendre el significat dels símbols de la bee-bot. |
CRITERIS D’AVALUACIÓ (Com sabem que ho han aprés?) | SI FA EL SEGÜENT:
-Raona la decisió que pren quan introdueix les ordres de la bee-bot. -Diferencia els diferents passos que ha de seguir per arribar a l’objectiu: dos endavant, un gir,… -Identifica els nombres 4 i 7 i les diferents representacions d’aquests. |
CONTINGUTS | DESCOBERTA D’UN MATEIX
-Escolta activa DESCOBERTA DE L’ENTORN -Manipulació de robots de terra. -Aplicació d’estratègies matemàtiques per planificar el camí. -Iniciació al llenguatge de la programació. COMUNICACIÓ I LLENGUATGES -Reconeixement de diferents representacions gràfiques dels nombres. -Reconeixement i ús de llenguatge matemàtic: símbols. |
INTRUMENTS D’AVALUACIÓ | INICIAL:
Coneixements previs sobre les bee-bots. Pluja d’idees: què són, què fan, perquè serveixen els símbols que tenen al damunt, …. Deixarem que els infants parlin i diguin la seva. Les posarem a prova, tocarem els botons,… FORMATIVA: A partir de l’observació. Comprovarem si: -Descodifica i utilitza correctament els símbols de la beebot. -Accepta l’error com a part del procés de resolució de problemes. -Reconeix els nombres i les seves diferents representacions. |
NOM DE L’ACTIVITAT
I/O UNITAT DIDÀCTICA |
Comptem amb les BEE-BOTS. |
NIVELL, CICLE AGRUPAMENT | P4 i P5. Grup barrejat |
BREU DESCRIPCIÓ | L’activitat consisteix en trobar el camí que porti la bee-bot cap el nombre que l’alumne li toqui, si és de P4 el 4 i si és de P5 el 7. Aquest nombre estarà representat en el tapís de diferents maneres: amb la seva grafia, amb puntets o amb la seva quantitat. |
TEMPORITZACIÓ | Segon trimestre del curs. Dues setmanes |
SESSIÓ 1: Exploració lliure amb les bee-botS. Aprenem a utilitzar-les, cada símbol què significa: Girar, amunt- avall, parar, esborrar,… | |
SESSIÓ 2: Presentem l’activitat i la desenvolupem. En el tapís 4×6 es posen els nombres 4 i 7 representats de diferent manera: numèrica , amb punts ( com si fos un dau) i amb la seva quantitat.
Els alumnes de P4 hauran de trobar el nombre 4 a la quadrícula i dirigir la bee-bot cap allà. Els companys poden ajudar, és un treball d’equip. Els infants de P5 hauran de fer el mateix amb el nombre 7. |
|
MATERIAL DE PRÉSTEC AL CRP | |
MATERIAL QUE EL CENTRE COMPARTEIX | Targetes amb diferents representacions dels nombres 4 i 7. Enllaç al document. |
EVIDÈNCIES DE L’ACTIVITAT | |
Nom del centre i docent | Escola Montpalau de Pineda de Mar.
Docents: Lídia Bachs,Verònica Duran i M Àngels Espinosa. |