Activitat de robòtica compartida des de l’institut Tordària

Els alumnes de l’assignatura optativa “Arduino Maker” de 3er d’ESO de l’Institut Tordària, han construït un pas a nivell amb barrera.
Primer, han après com funcionaven les plaques Arduino i protoboard i alguns components electrònics com leds, resistències, polsadors o brunzidors.
Com a gran projecte final, han creat un pas a nivell amb barrera. Al pitjar un polsador, es simula que s’apropa el tren, un semàfor s’encén i un brunzidor emet una alarma abans que es baixi una barrera per impedir el pas dels cotxes. Quan ja ha passat el tren, tot torna a l’estat d’abans de pitjar-se el polsador.
Els alumnes han pintat i decorat el pas a nivell com han volgut, han construït vies de tren i, amb l’ajuda de plantilles, han creat trens d’alta velocitat de tipus AVE o ICE.
S’ho han passat d’allò més bé i han après electrònica i programació amb ArduinoBlocks!

Llicència Creative Commons(Reconeixement/No comercial/Permet còpies).

Contingut de la carpeta de Drive:
1) Carpeta PROJECTE.
Hi ha els 4 documents per realitzar el projecte: a) Fem la base // b) Creem els circuits // c) Programem (explica la programació amb ArduinoBlocks) i 4) Acabem el muntatge del pas a nivell amb barrera. Els documents són com a Document de Google i en PDF.
2) Carpeta RÚBRIQUES.
Hi han les rúbriques per avaluar el projecte. Els document és com a Document de Google i en PDF.
3) Carpeta z FOTOS I VÍDEOS.
Hi han fotografies i un vídeo del projecte. No apareixen els alumnes (per evitar problemes de drets d’imatge), com a molt se’ls hi veuen les mans.