Fem un telenotícies

Alumnat NEE de 4t i CS de l’Escola Mediterrània de Pineda de Mar ha utilitzat el programa iMovie per produir el seu propi noticiari. La feina els ha servit per treballar la llengua.

Els mateixos alumnes han redactat la notícia i s’han enregistrat i fet fotos ells mateixos. També han editat el vídeo, per exemple augmentant el volum de la veu.  Prèviament, els alumnes van repartir-se els temes a tractar i com ho farien.

Enllaç al web del centre

De l’experiència cal destacar l’alta motivació de l’alumnat, s’ha donat el cas que alumnes que no volen llegir mai en veu, aquest cop ho han fet per iniciativa pròpia. A més, els alumnes de l’aula ordinària els han demanat que els ensenyin a fer l’edició de vídeo, la qual cosa ha augmentat l’autoestima dels alumnes de NEE i la seva integració en el grup classe.

Alternatives en altres sistemes operatius i propostes de millora:

• En entorns Windows es pot treballar amb l’eina Movie Maker i en entorns Linkat (Ubuntu) amb OpenShot.
  • Amb PicCollage es pot realitzar un collage sobre qui ha fet la noticia, els passos que ha seguit, també permet realitzar fitxes.