Foxit Reader per alumnat amb problemes de motricitat i disgrafia

Foxit Reader és un programa propietari però gratuït que permet modificar arxius pdf de la mateixa manera com escriuríem en qualsevol fitxa.  No només permet inserir text, sinó que també es poden fer fletxes, cercles, subratllar text…

Per què Foxit Reader?

1. En alumnat amb problemes de motricitat i disgrafia escriure a ma suposa un esforç físic i cognitiu tan gran que els impedeix dedicar tota la seva atenció a la producció, ja que han de concentrar-se en escriure tan bé com puguin.
  2. Les produccions de l’alumnat són clares i entenedores, fet que resulta en una millora de l’autoestima de l’alumne/a.
  3. Es redueix el temps per acabar la tasca assignada i per tant, es facilita mantenir el ritme de la classe.

Altres avantatges de Foxit Reader

• El docent no ha de fer material diferent, només cal desar com a pdf la fitxa amb la qual treballarà tota la classe.
  • La majoria d’editorials faciliten, sota demanda, pdf editables dels llibres de text per alumnat amb necessitats educatives especials.
  • En escriure sobre un document pdf, no hi ha risc que l’alumne/a modifiqui el document original i s’eviten els problemes de formatació.

Limitacions de Foxit Reader

• No permet la inserció d’imatges.
  • La barra d’eines és complexa. Per simplificar-la i fer-la més accessible, vegeu aquest tutorial en aquest article del bloc.
  • Només funciona en entorns Windows. En Linkatedu (Ubuntu) tenim Xournal, un editor de text en català, de ús molt més intuïtiu i que permet la inserció d’imatges.