GENT MOLT CAPAÇ: PROJECTE DE SENSIBILITZACIÓ

La sensibilització és una eina bàsica per aconseguir transformacions socials reals i a llarg termini que permet avançar cap a una veritable normalització de les persones amb Discapacitat intel·lectual i del desenvolupament (DID).

Per això pensem que començar amb la sensibilització dels més joves permetrà aconseguir canvis importants i duradors en la nostra societat. L’escola és un pilar fonamental per formar ciutadans/es compromesos amb la diversitat que ens envolta i és per aquest motiu que des del centre ocupacional de l’Associació Sant Tomàs volem treballar amb els diferents centres educatius de la comarca per posar al seu abast el nostre PROJECTE DE SENSIBILITZACIÓ.

L’objectiu principal és donar a conèixer a la població en edat escolar el món de la discapacitat intel·lectual a través de la tasca que es realitza en un Centre Ocupacional. Oferim diferents modalitats d’activitats o tallers mitjançant els quals pretenen donar la oportunitat de conèixer una realitat que ens envolta, que és propera però que alhora es desconeix. Hi ha modalitats de caire més pràctic, n’hi han de caire més teòric o es poden combinar. Ens adaptem a les necessitats de cada escola ja que sabem que depenent del curs escolar dels alumnes i del què es vulgui treballar a l’aula la jornada s’encaminarà a una modalitat o a una altra. Si l’opció que es porta a terme és de més d’una activitat i per tant la visita passa a ser de tot el dia, tenim zones verdes per poder-hi fer pícnic.

Com a aspectes teòrics oferim la possibilitat de transmetre continguts sobre la DID i sobre l’Associació Sant Tomàs i com a aspectes més pràctics oferim poder fer una visita a les nostres instal·lacions i/o portar a terme un taller amb les persones que atenem per experimentar en primera persona el dia a dia d’una persona amb DID.

EDUCACIÓ PRIMÀRIA

• Visita (opcional poder veure el vídeo de l’entitat)
  • Taller
  • Xerrada Conèixer Sant Tomàs.

EDUCACIÓ SECUNDARIA:

• Visita (opcional poder veure el vídeo de l’entitat)
  • Taller
  • Xerrada Conèixer Sant Tomàs