La caseta

En Charlie vivia amb els seus quatre avis i els seus pares en una petita i pobra caseta als afores del poble. A l’hivern gelats corrents d’aire bufaven ran de terra nit i dia. I això era horrible!

Els seus pares treballaven fora de casa quasi tot el dia per aconseguir el mínim per sobreviure. El pare encaixava els taps dels tubs de dentifricis en una fàbrica propera.

La mare vigilava el parc del poble, que no hi llencessin paperots, bosses de plàstic o d’altres porqueriotes. Ja us podeu imaginar que guanyaven ben poc. I ben poquets dinerons entraven a casa!

La vivenda solament tenis dues habitacions: En una, en un gran, vell i atrotinat llit hi dormien els quatre avis: En Joe i la Josephine a la banda del capçal i el George i l’àvia Georgina, als peus,

Eren molt vellets, arrugadets i amb prou feines podien caminar.

Els pares i el nen dormien a l’altra habitació en matalassos estirats al terra. La seva vida no era pas fàcil però l’omplien amb jocs i cantarelles que no faltaven mai.

Per esmorzar un tros de pa amb margarina. Per dinar col i patata i per sopar una sopeta calenta amb el brou de la col. El seu menú no era pas d’hotel de cinc estrelles però – atenció: el diumenge podien repetir!!

Per damunt de tot s’estimaven molt! Els avis adoraven en Charlie: El noi era l’alegria de la seva vida. Ell els feia riure molt i sempre els convidava a participar en els seus acudits, fent jocs malabars, equilibris, tombarelles … al seu davant.

I els avis, especialment l’avi Joe, contaven rondalles i històries de quan eren infants que en Charlie escoltava bocabadat amb gran emoció.

Lletra: Escola Sant Martí (2n)

Música: Mike Oldfield (Moonlight shadow)

Canta: Escola Sant Martí (2n)

Balla: Escola Castella (4t)

En Charlie vivia amb els seus pares
i també amb els quatre avis,
en una caseta a les afores
del poble, hi feia molt de fred.
El pare posava uns taps
dels tubs de la pasta de dents.
I la mare treia paperots del parc,
guanyaven molt pocs diners.

Tenien dues habitacions
en una dormien els avis,
en un llit gran i atrotinat
i a l’altre en Charlie i els pares.
En un matalàs al terra,
la seva vida no era pas fàcil
i la omplien amb cantarelles
i els jocs no faltaven mai.

Charlie Bucket, la seva passió era la xocolata.

Esmorzaven pa amb margarina
i per dinar una col amb patates,
i per sopar una sopeta
calentona amb el brou de la col.
El diumenge podien repetir,
sempre era igual cada cop.
En Charlie li feia riure molt als seus avis
sobretot a l’avi Joe.

Charlie Bucket, la seva passió era la xocolata.
Na na na na na….