XIV Certamen literari escolar en llengües d’origen.

Amics UNESCO Barcelona promou des de fa catorze anys aquest certamen literari adreçat a tots els infants i adolescents de Catalunya amb la voluntat d’ajudar a conèixer, respectar i valorar la diversitat cultural i lingüística dels alumnes de les nostres escoles.

Tenint sempre de referència els principis fundacionals de la nostra entitat,  el foment de la cultura, del diàleg i de la pau, el certamen proposa a cada edició un tema que propicia la reflexió, incentiva la curiositat per a conèixer  i vehicula la creativitat literària dels nens i  nenes participants.

En una realitat cada cop més plural i multicultural com és la  nostra, cal enfortir el vincle entre les diverses cultures d’origen i la cultura de la societat d’acollida. Així mateix també hem de fer possible que  els alumnes nouvinguts tinguin l’oportunitat de fer conèixer i de compartir la riquesa cultural que els és pròpia. És  per això que els escrits es  presenten en qualsevol llengua d’origen dels participants alhora que en català. Cal remarcar que des de la seva primera edició ja s’ha donat veu a més de trenta llengües.

El Certamen Literari Escolar en Llengües d’Origen té la vocació de ser una eina més que es posa a disposició dels mestres  per tal que els nostres infants i joves creixin fent-se seus els valors necessaris perquè el dia de demà la nostra societat esdevingui una societat més formada, més plural, més lliure i més justa.

PASSOS A SEGUIR PER A LA PARTICIPACIÓ:

1. Llegiu les Bases de Participació de l’edició d’enguany.

2. Inscriviu al vostre centre educatiu tot omplint el Formulari d’inscripció centre abans del 21 de desembre de 2017.

3. Ompliu els Formularis dades participants (un per participant) i envieu els treballs a l’adreça certamen@amicsunescobarcelona.cat abans del 16 de febrer de 2018.

FOTOGRAFIES de l’acte de lliurament dels premis de la passada edició

Podeu veure i descarregar el LLIBRE que vam editar amb la llista de premiats de la passada edició AQUÍ