Parelles de lectura

Aquesta és una experiència d’Aprenentatge Servei protagonitzada pels alumnes de Cicle Superior de l’escola Sant Josep de Sant Vicenç dels Horts. Com a servei es dóna suport a l’escolarització, ajudant als alumnes de 1r de cicle inicial a llegir. Cada alumne de 5è i 6è té un nen/a “apadrinat” de 1r (5è – 1rA i 6è – 1rB) i la seva tasca és ajudar-lo en la lectura.

Prèviament els alumnes de Cicle Superior han estat informats del nivell de lectura dels seus “apadrinats” (si saben llegir lletra de pal, lligada…) per saber el tipus de llibre que han d’agafar. Encara que durant les primeres sessions seran les mestres -tutores qui escullin els llibres.

Després de llegir el llibre els/les alumnes de 1r hauran d’omplir una petita fitxa de lectura (títol, autor, il·lustrador i si els ha agradat) i ho faran amb l’ajut dels seus “padrins”. Això també serveix per portar un control dels llibres que han llegit. Aquestes sessions d’aprenentatge -servei es porten a terme un cop per setmana a l’hora de Tutoria.

ACCÉS A LA FITXA D’AQUESTA PRÀCTICA EDUCATIVA

1. Retroenllaç: Parelles de lectura | SABER LLEGIR, LLEGIR PER ...