Maletes pedagògiques de valors

Al CRP de l’Alt Maresme hem distribuït el nostre nou material de coeducació en 3 maletes pedagògiques que oferim en préstec als centres d’infantil, primària i secundària:

CONTINGUT DE LA MALETA DE COEDUCACIÓ PER INFANTIL I CICLE INICIAL. (n.reg. 9777)

CONTINGUT DE LA MALETA DE COEDUCACIÓ PER CICLE MITJÀ I CICLE SUPERIOR. (n.reg. 7734)

CONTINGUT DE LA MALETA DE COEDUCACIÓ PER SECUNDÀRIA. (n.reg. 8002)

Les maletes es complementen amb altres recursos en format digital.

Aquest recull editat per l’Anna Ballester de l’ESC Sagrada Família amb les aportacions del grup de treball que durant el curs 2020-21 va treballar el currículum SEEL (Aprenentatge social, emocional i ètic) amb l’acompanyament de l’Andreu Orra.

Consisteix en el recull de les experiències de totes les participants del grup de treball portades a la seva aula.

Desitgem que us pugui servir com a recurs i us animem a adaptar-ho a la vostra realitat.

RECULL EN FORMAT GENIALLY

KITCAIXA VALORS

KITCAIXA VALORS és un recurs que facilita eines per treballar l’educació dels valors ètics i socials. L’objectiu principal és proporcionar recursos atractius, motivadors i senzills perquè mestres i alumnes s’engresquin a desenvolupar activitats que potenciïn el creixement socioemocional i en valors.

Les activitats s’ordenen a través de tres kits independents que contenen materials pensats per ajudar a dinamitzar propostes ben definides i fàcils d’aplicar en un grup classe. Els tres kits són:

• Identitat
  • Convivència
  • Responsabilitat

Per saber-ne més…

Jocs d’Arreu del Món

La maleta de Jocs d’Arreu del Món conté diferents jocs per crear ponts de curiositat i d’interès d’altres cultures. Vol provocar la reflexió sobre la convivència i el mestissatge cultural. Contingut:

• Awale
  • Baldufa
  • Yenka Torre de fusta
  • Bagh Chal
  • Baralla espanyola
  • Tres en ratlla
  • Dames
  • Domino
  • Joc de l’oca
  • Joc reial de Ur
  • Mikado
  • Parxís
  • Puzzle filferro Wireup
  • Tangram
Maleta d’Educació per a la Mobilitat Segura Aquesta maleta pedagògica conté diferents materials i recursos per treballar la mobilitat segura a primària.

Mou-te pel carrer

(Inclòs a la maleta per a la mobilitat segura (Primària)).

Aquest material proposa treballar amb els nens i les nenes de 3 a 8 anys, les conseqüències que pot tenir un comportament poc apropiat en el desplaçament per un poble o ciutat.

Inclou:

• Moqueta 3×3 metres que representa un espai urbà
  • 10 imatges que simbolitzen personatges i accions concretes
  • Contes, CD amb continguts i dossier pel formador.
Tractament del dol Recurs pedagògic que facilita eines per treballar el dol i la mort. Els materials s’ordenen en dos grups:

• Recull de lectures i contes per treballar el tema del dol amb els alumnes. Inclou guia didàctica. Materials per diferents etapes educatives. CONTINGUT
  • Recull de lectures, documents de formació i articles de premsa que orienten als pares i educadors en el tractament de la mort i el dol al context educatiu. CONTINGUT
Eco Joc

Joc per a l’educació mediambiental per a nens i nenes a partir de 12 anys.

Poden jugar de 2 a 6 jugadors.