Maleta de jocs de taula | Maleta que conté jocs de taula de matemàtiques:
|
Maleta pedagògica: Jocs algèbrics | Jocs matemàtics per treballar l’àlgebra a l’ESO:
|
Maleta pedagògica: Càlcul i estadística | Maleta de CÀLCUL i ESTADÍSTICA
Material per a treballar les matemàtiques de manera vivencial i manipulativa. Es tracta de una de les maletes de la col·lecció de maletes de material manipulatiu del mmaca m4 De l’aula al museu… i del museu a l’aula! Són una sèrie de plafons i peces que els acompanyen amb un codi de colors fets amb material fàcil de manegar, de netejar i, fins i tot, de replicar. Pot ser un punt de partida per experimentar les matemàtiques així com per agafar idees per crear materials per a l’aula. Aquest material està adreçat a l’alumnat de cicle inicial i de cicle mitjà. |
Maleta pedagògica: Càlcul, estadística i probabilitat. | Maleta de CÀLCUL, ESTADÍSTICA I PROBABILITAT
Material per a treballar les matemàtiques de manera vivencial i manipulativa. Es tracta de una de les maletes de la col·lecció de maletes de material manipulatiu del mmaca m4 De l’aula al museu… i del museu a l’aula! Són una sèrie de plafons i peces que els acompanyen amb un codi de colors fets amb material fàcil de manegar, de netejar i, fins i tot, de replicar. Pot ser un punt de partida per experimentar les matemàtiques així com per agafar idees per crear materials per a l’aula. Aquest material està adreçat a l’alumnat de cicle superior i de 1r i 2n d’ESO. |
Maleta pedagògica: Kapla
|
Espai pla i tridimensional, centre de gravetat, càrregues i forces són alguns dels conceptes que pensem que s’amaguen darrera d’aquest material. Es pot explorar de forma espontània o podeu plantejar reptes que portin a l’aplicació de conceptes matemàtics o de física.Capsa de 1.000 peces. |
Maleta pedagògica: Regletes numèriques M. Antònia Canals
7 caixes n.1
GUIA D’ACOMPANYAMENT (castellà)
|
Els Reglets numèriques de la Maria Antonia Canals és un joc versàtil de manipulació matemàtica. Són unes peces de fusta amb uns colors concrets, representen els deu primers nombres naturals, els seus quadrats i els seus cubs, permet que es comprenguin millor els números i faciliten la transició cap al càlcul mental. Les seves magnituds són una expressió realista de les quantitats, amb la característica que les unitats que les formen no estan marcades i d’aquesta manera, com que no es pot anar contant d’unitat en unitat, es fomenta el càlcul mental. Els reglets són un excel·lent material per treballar els nombres naturals i les seves operacions, es poden fer estimacions de càlcul, experimentar, descobrir relacions entre nombres, etc., i es recomanen a les etapes de primària i secundària. Els nombres es representen per reglets d’un centímetre quadrat de secció i la seva longitud equival, en centímetres, al nombre que representa. La primera caixa de regletes, són els reglets numèrics i representen els deu primers nombres naturals. : 1, 2, 3, …, 10 Amb aquest material, els objectius que es poden aconseguir són: • Familiaritzar-se amb els nombres naturals i a conèixer-los en profunditat. Per fer un bon ús d’aquest material, us recomanem que us llegiu els llibres de la mateixa autora. A la caixa hi trobem 310 reglets de fusta, pintades amb tint ecològic amb els mateixos colors que els quadrats i cubs numèric. Els colors de les reglets són els proposats per M. Antònia Canals |
NRICH ofereix recursos relacionats amb el currículum per a estudiants de 3 a 18 anys, dissenyats per alimentar aprenents de matemàtiques escolars curiosos, enginyosos i segurs. Tots aquests recursos són d’ús gratuït per a tothom. A la seva pàgina diuen: creiem que els matemàtics d’èxit entenen els conceptes del currículum i són fluids en habilitats i procediments matemàtics, i també poden resoldre problemes, explicar i justificar el seu pensament, i tenir una actitud positiva cap a les matemàtiques i cap a ells mateixos com a aprenents de matemàtiques. Tenint això en compte, oferim activitats matemàtiques riques que tenen com a objectiu fomentar aprenents de matemàtiques curiosos, amb recursos i segurs. L’equip de NRICH de la Universitat de Cambridge, que es declara com a apassionat per enriquir experiència d’aprenentatge de les matemàtiques dels estudiants, ens proposa tasques que podem oferir a les nostres aules, i que ens obren la porta a una educació matemàtica per a tothom. |