Vallèsbot 2019

La jornada Vallèsbot 2019 s’ha celebrat el dimecres 29 de maig al Parc del Congost de la ciutat de Granollers.

De 9.00 a 12.00, els centres de primària i secundàrla participants en aquesta jornada de robòtica han pogut mostrar els seus prototips. L’eix de totes les idees desenvolupades ha estat la millora dels parcs i espais públics.

En aquesta segona edició de la Vallèsbot, 26 centres han exposat els seus enginys robòtics en maquetes realitzades pels mateixos alumnes.

El projecte Vallèsbot ha estat impulsat des del CRP del Vallès Oriental I per part del seu tècnic assessor docent David Codina.

Aquest projecte vol aconseguir tres objectius concrets:

1. Contribuir a la millora de l’èxit educatiu de tots els nois i noies. En aquest cas, mitjançant la incentivació de les vocacions tecnològiques.
  2. Promoure la cohesió social. En aquest cas, mitjançant la implementació dins l’horari escolar de la robòtica per tal d’arribar a tot l’alumnat.
  3. Afavorir el treball i l’aprenentatge en xarxa entre els centres educatius i els diferents agents de l’entorn per aconseguir continuïtat i coherència educativa. En aquest cas, el treball en xarxa d’aquest projecte es dóna a diferents nivells:
    • Es tracta d’un projecte de treball conjunt entre tots els centres educatius de Granollers, La Roca del Vallès, Les Franqueses del Vallès i Canovelles per promoure sinergies i treball compartit entre el professorat dels diferents centres educatius.
    • A més a més, resta obert a la col·laboració de diferents empreses del territori amb la voluntat de que puguin potenciar en la col·laboració escola – empresa. La col·laboració de les empreses es dóna a dos nivells, aportant finançament al projecte i col·laborant amb els centres educatius en el coneixement per part de l’alumnat de la realitat del teixit empresarial a diferents nivells (gestió de residus, mobilitat…).
    • També, compta amb la participació del Departament d’Ensenyament a través del Centre de Recursos Pedagògics que col·labora en l’organització de la formació en robòtica del professorat i en l’organització de la Jornada Vallèsbot.
    • Per últim, aquest projecte compta, també, amb la participació dels Ajuntaments que col·laboren en el finançament del material de robòtica i donant suport a l’organització de la Jornada Vallèsbot. Per aquest curs, el projecte es consolida als Centres Educatius de Granollers, La Roca del Vallès, Canovelles i les Franqueses del Vallès.